تظاهرات مردم بامیان برای عبور برق 500 کیلو ولت از این ولایت + عکس

© Sputnik / D.Fuladiتظاهرات مردم بامیان برای عبور برق 500 کیلو ولت از این ولایت + عکس
تظاهرات مردم بامیان برای عبور برق 500 کیلو ولت از این ولایت + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران تن از مردم بامیان یکبار دیگر با تظاهرات در چوک الیکین خواستار عبور لین برق 500 کیلو ولت توتاپ از این ولایت شدند.

بهزاد - اسپوتنیک افغانستان
بهزاد: هدف جنبش روشنایی انسانی کردن سیاست در افغانستان است – قسمت اول
به گزارش اسپوتنیک، باشندگان ولایت بامیان امروز (جمعه) طی راهپیمایی در مرکز این ولایت خواستار انتقال برق 500 کیلوولت ترکمنستان از مسیر بغلان — بامیان — میدان وردک شدند.

سران جنبش روشنایی احمد بهزاد و ذوالفقار امید همراه با هزاران تن از باشندگان ولایت بامیان در این مظاهره، رئیس جمهور و رئیس اجرائیه را متهم به بی توجهی نسبت به انکشاف ولایات مرکزی کردند.
معترضان گفتند، که حکومت افغانستان طی 17 سال گذشته توجهی به برق رسانی به مناطق مرکزی نکرده و باشندگان این ولایات هنوز چراغ «الیکین» استفاده می کنند. 
به باور آنان، میلیارد ها دالر ازکمک های جامعه جهانی درافغانستان به مصرف رسیده است اما یک پروژه ملی از مسیر بامیان تطبیق نشده است. 
تظاهرات کنندگان شعارهای "حکومت حکومت، عدالت عدالت"، غنی و عبدالله، کجا شد وعده ها"،توتاپ خط قرمز ماست و… سرمیدادند. 
این مظاهره با صدور قطعامه ای پایان یافت.

در همین حال، همزمان با تظاهرات اعتراضی مردم بامیان در دومین سالیاد شهدای جنبش روشنایی، عدالت خواهان از همه سوی جهان در طوفان تویتری زیر نام «محو تبیعض و بی عدالتی» همصدا می شوند.

یادآوری می کنیم، که پس از تصمیم شورای وزیران افغانستان مبنی به تغییر پروژه برق بغلان-بامیان-میدان وردک به کابل از مسیر سالنگ جنبش مردمی روشنایی شکل گرفت و چندین بار با تظاهرات چندین هزار نفری در سراسر جهان خواستار عبور لین برق 500 کیلو ولت از مسیر بامیان شدند، که دو سال پیش در دوم اسد حادثه خونین دهمزنگ به وقوع پیوست که بیش از 80 نفر شهید و نزدیک به 200 نفر در این حادثه زخمی شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала