افشای نامه محرمانه روسیه به امریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstovaافشای نامه محرمانه روسیه به امریکا
افشای نامه محرمانه روسیه به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در نامه‌ای که اخیراً از طریق یک کانال محرمانه به رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا، ارسال کرده بود، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا را در جریان اقدام‌های انجام گرفته از سوی مسکو و دمشق در راستای ایجاد ثبات در وضعیت سوریه گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در نامه‌ای که اخیراً از طریق یک کانال محرمانه به جوزف دانفورد، همتای امریکایی خود ارسال کرده بود، از واشنگتن خواسته تا کمک‌های برای بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه و بازگشت آوراگان سوری به کشورشان ارائه دهد. که ظاهر این درخواست با پاسخ منفی امریکا مواجه شده است.
این خبر را وزارت دفاع ملی روسیه امروز شنبه اعلام کرد.
گراسیموف، از یک کانال اتباطی به دقت حفاظت شده یک نامه محرمامه را به همتای امریکایی خود پس از ملاقات روسای جمهور دو کشور روسیه و امریکا در هلسینگی ارسال کرد.

روسیه خواستار اشتراک امریکا در مذاکرات صلح سوریه شد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه خواستار اشتراک امریکا در مذاکرات صلح سوریه شد

در بخشی از این نامه آماده است که روسیه آماده است که با دولت سوریه در روند امنیت پناهندگان از اردوگاه "رکبان" که در قلمروه کنترول ایالات متحده امریکا است را تضمین و شرایط لازم برای بازگشت این پناهندگان را به خانه‌های شان فراهم کند.
علاوه بر این، در این نامه پیشنهادهای برای هماهنگ کردن مسائل انسان‌دوستانه از جمله در رقه و مشکلات دیگر ارائه شده است و همچنان پیشنهاد برای ایجاد زندگی صلح‌آمیز در سراسر سوریه اشاره شده است و تلاش‌ها برای خنثی سازی تروریست ها برای جذب پناهندگان به صوف آنها نیز یاد آوری شده است.
محتویات نامه رئیس ارتش کل روسیه، به دانفورد، همتای امریکایی اش، قبلا توسط رسانه‌های غربی افشا شده است. در این رابطه وزارت دفاع ملی روسیه از عدم رعایت توافق طرفین ابراز ناامیدی کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیداری که در تاریخ 16 جولای در هلسینکی فنلاند برگزار کردند، درباره سوریه و مسئله آوارگان سوری نیز گفت‌وگو کردند و مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا نیز درباره این مذاکرات گفته بود که «درباره چگونگی بازگرداندن آوارگان سوری نیز گفت‌وگو شد».
با این وجود جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا تأکید کرد که هیچ تغییری در سیاست‌های امریکا پس از نشست اخیر میان سران دو کشور صورت نگرفته است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در حاشیه اجلاس «آسه‌آن» در سنگاپور گفته بود که امریکا ظاهرا تمایلی به کمک به مردم سوریه ندارد و سازمان های بین‌المللی نیز چشم به دهان امریکایی‌ها دوخته و از ارائه کمک به مردم سوریه سر باز می‌زنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала