افسانه های بی خطربودن قلیان رد شد

© Sputnik / Iliya Pitalevافسانه ها از بی خطربودن قلیان رد شد
افسانه ها از بی خطربودن قلیان رد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان انستیتوت کالیفرنیای امریکا ثابت نمودند که خطرات ناشی ازکشیدن قلیان در مقایسه با کشیدن سگرت یکسان است.

به گزارش اسپوتنیک، مقاله مربوط به این تحقیق در سایت دانشگاه کالیفرنیا منتشر شده است. دانشمندان آزمایشات شان را بر روی 48 تن افراد داوطلب که در جریان 30 دقیقه متواتر مصروف کشیدن قلیان بودند؛ انجام دادند. دانشمندان در طول این مدت؛ ضربان قلب، فشار خون، سطح نیکوتین در خون آنها را قبل و بعد از کشیدن قلیان اندازه گیری نمودند.
ثابت شد که با یک بار کشیدن قلیان ضربان قلب16 ضربه در یک دقیقه افزایش یافته و فشار خون بلند می رود. علاوه براین کشیدن قلیان " سفتی" شریان ها را افزایش داده وخطر ابتلا به بیماری های قلبی — عروقی را به همراه دارد.

این داده ها با آزمایشات افرادی که عادت به سیگار کشیدن دارند یکسان است و این اعتقاد "که قلیان برای سلامت کمتر مضر است" را رد می کند.
همچنین در تنباکوی قلیان از مواد کیمیاوی استفاده می شود که قانون منع قرار داده و این مواد می تواند انسان را با بیماری های خطرناک سردچار نماید.
دانشمندان امیدوارند که تحقیقات آنها توجه جامعه را به مصرف بیش از حد قلیان جلب نماید تا باشد که قوانین تولیدات دخانیات تنظیم شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала