اعلامیه دفتر رولا غنی مبنی بر اخبار نشرشده درباره اقوام افغانستان

© Photo / Office of the First Lady of Afghanistan FBرولا غنی، بانوی اول افغانستان
رولا غنی، بانوی اول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر بانوی اول جمهوری اسلامی افغانستان با نشر یک اعلامیه مطبوعاتی، اظهاراتی را که از زبان رولا غنی درمورد اقوام افغانستان در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، شایعات خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر بانوی اول جمهوری اسلامی افغانستان، امروز شنبه ۱۳ اسد، در پیوند اخبار نشرشده درباره اقوام افغانستان به نقل از رولا غنی، بانوی اول کشور، یک اعلامیه مطبوعاتی نشر کرده و این اخبار را شایعات غلط خوانده است.

در اعلامیه آمده است:‌ "در این اواخر در صفحات اجتماعی سخنان دور از واقعیت و شایعات غلط از زبان جلالتمآب بانوی اول کشور از طرف بعضی ویب‌سایت های مغرض پخش گردیده است. چنانچه هیچگاهی با ویب سایت های چون Sachtime.com و Breakingisraelnews.com به تاریخ های ذکر شده مصاحبه صورت نگرفته، بنأ به آگاهی هموطنان عزیز رسانیده می‌شود که چنین شایعات بر ضد ثبات و وحدت مردم افغانستان به نشر می‌رسند".

اعلامیه همچنان می‌افزاید: "با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، افراد مغرض به شایعات دروغین و دور از واقعیت دست می‌زنند اما کسانی که خانم اول را در این ۴ سال گذشته تعقیب نموده‌اند، متیقن هستند که ایشان به همه اقوام افغانستان احترام خاص دارد و برای ثبوت، ویب‌سایت دفتر خانم اول و صفحه فیسبوک آن در دسترس همگان قرار دارد".

اخیراً رسانه‌های افغانستان و شماری از رسانه‌های خارجی گزارش داده بودند که رولا غنی، بانوی اول جمهوری اسلامی افغانستان در مصاحبه با رسانه اسرائیلی "بریکینک اسرائیل نیوز" گفت است: پشتون‌های افغانستان بومی‌ترین ساکنین سرزمین افغانستان هستند و اکثریت جمعیت کشور را نیز تشکیل می‌دهند. پشتون‌ها مردمی متمدن و با سابقه تمدنی چند هزار ساله هستند و کسانی که در جغرافیای افغانستان زندگی می‌کنند با افتخار باید خود را افغان و پشتون بنامند.

پس از نشر این اظهارات در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در افغانستان، شمار زیادی از کاربران این شبکه‌ها در واکنش به اخبار نشرشده از زبان بانوی اول کشور، این گفته‌ها را تفرقه برانگیز و خلاف قانون اساسی خوانده، خواهان معذرت‌خواهی رولا غنی شده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала