کوریای شمالی:نحوه برخورد امریکا با توافقات سنگاپور ما را نگران ساخته

© AP Photo / Ahn Young-joonکوریای شمالی:نحوه برخورد امریکا با توافقات سنگاپور ما را نگران ساخته
کوریای شمالی:نحوه برخورد امریکا با توافقات سنگاپور ما را نگران ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه کوریای شمالی نسبت به طرز برخورد امریکا با موضوع هسته‌ای این کشور ابراز نگرانی کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارچه کوریای شمالی در اظهاراتی گفته است که ایالات متحده امریکا قصد دوری از مراحل نخست ایجاد روند صلح در شبه جزیره کوریا را دارد.
ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کوریای شمالی در حاشیه نشست کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در سطح وزرای امور خارجه و دیگر مقامات جهان که در سنگاپور برگزار شد گفت، پیونگ یانگ به تحقق توافق به دست آمده با امریکا در اجلاس ماه جون در سنگاپور کاملا پایبند است اما به شدت نگران رویکردهای امریکا است. 

امضای نخستین سند تاریخی امریکا و کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
امضای نخستین سند تاریخی امریکا و کوریای شمالی + ویدئو

وی ادامه داد: چیزی که مایه نگرانی دولت کوریای شمالی است، رویکرد امریکاست. به گفته وی پیونگ یانگ شماری از اقدامات از جمله تخریب پایگاه های هسته‌ای و راکتی خود را آغاز کرد. اما ایالات متحده به جای اینکه واکنش مثبت نشان دهند؛ برعکس در مورد حفظ تحریم ها علیه کشور ما صدا بلند می کند و عدم تمایل شان را در مورد ختم جنگ در شبه جزیره کوریا که از جمله " مواد اساسی توافقات سنگاپور است" ابراز می دارد.
دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی سه‌شنبه 12 جون به وقت محلی در هتل «کاپلا» در جزیره سنتوزا در سنگاپور برگزار شد. این نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کوریا در سال 1953میلادی بود.
بر اساس این توافقنامه طرفین تعهد نمودند که به سمت خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه‌جزیره کوریا حرکت کنند و در عین حال ایالات متحده متعهد شدبه کوریای شمالی ضمانت‌های امنیتی بدهد.
در بیانیه مشترک مربوط به این توافق توضیحات کمی در مورد شیوه دست‌یابی به این هدف ارائه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала