توقیف کشتی امداد رسان سویدن در نزدیکی غزه توسط اسرائیل

© Sputnik / Ahmed Abed /  مراجعه به بانک تصاویر توقیف کشتی امداد رسان سویدن در نزدیکی غزه توسط اسرائیل
توقیف کشتی امداد رسان سویدن در نزدیکی غزه توسط اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان اسرائیل بار دیگر کشتی سویدن را که تلاش داشت از محاصره غزه جلوگیری کند متوقف ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، نظامیان اسرائیلی طی یک هفته دومین بار است که یک کشتی اروپایی حامل هواداران فلسطینی را که قصد داشتند از محاصره نوار غزه جلوگیری نمایند، توقیف کرد.
کشتی Freedom با پرچم سویدن پس از کشتی "العوده" ناروی بسوی سواحل نوار عزه حرکت کرد.
کشتی سویدنی " به سوی غزه" ، قصد شکستن محاصره غزه و ورود به آبهای غزه را داشت که با ممانعت نیروی دریایی اسرائیل روبرو شد. این کشتی حامل12 فعال حقوق بشر و فعالان صلح از چندین کشور جهان است که به محاصره مردم غزه از سوی اسرائیل اعتراض دارند. 

اسرائیل خبر بازداشت کشتی اروپایی را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل خبر بازداشت کشتی اروپایی را تایید کرد

کشتی سویدن حامل کمک های بشردوستانه برای فلسطینی های ساکن نوار غزه با هدف شکستن محاصره غزه ، از سویدن به سمت این منطقه حرکت کرد و مانند دیگر کشتی های امداد رسان نتوانست ماموریت خود را انجام دهد.
نظامیان اسرائیلی یکشنبه گذشته نیز کشتی "العوده" را که حامل 22 نفر بود، در آبهای بین المللی متوقف کرده و آنرا بطور اجباری به سوی پایگاه نیروی دریایی اسرائیل در شهر اشدود یدک فرستاد.
اسرائیلی ها خارجیان شرکت کننده در چنین عملیاتی را معمولا دیپورت کرده و کمک های انسان دوستانه آنها را پس از بازرسی از راه زمینی به نوار غزه می فرستند.
مقامات اسرائیل در توضیخ محاصره نوارغزه می گویند قصد انها جلوگیری از ارسال اسلحه برای رادیکال های فلسطینی است و کار انها با حقوق بین المللی مطابقت دارد اما سازمان های مدافع حقوق بشر این کار اسرائیل را غیرقانونی دانسته و بارها کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه را به نوار غزه ارسال کرده اند.
محاصره غزه توسط رژیم اسرائیل از 5 سال بدینسو ادامه دارد. گزارش های تهیه شده از سوی سازمان ملل در خصوص فجایع انسانی در غزه ، گواهی روشن بر تراژدی بشری در قرن بیست و یکم است. محاصره نوار غزه ، با مصوبات بین المللی به ویژه کنوانسیون چهارگانه ژنو است مغایراست که بر اساس آن رعایت حقوق مردم در زمان اشغال از سوی اشغالگر ، الزام آور است. غزه ، نه تانها محاصره شده ، بلکه تحمیل جنگ 22 روزه به غزه ی تحت محاصره و پس از آن جلوگیری از بازسازی این جنگ ، فجایعی بشری را در غزه رقم زده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала