واگذاری شفاخانهٔ وزیر اکبرخان به یک شرکت خارجی

© Photo / Social Mediaواگذاری شفاخانهٔ وزیر اکبرخان به یک شرکت خارجی
واگذاری شفاخانهٔ وزیر اکبرخان به یک شرکت خارجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخشی از شفاخانه وزیر محمد اکبرخان به هدف ایجاد مشارکت میان سکتور عامه و سکتور خصوصی، به یک شرکت اماراتی واگذار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، دکتور احمد جان نعیم، معین پلان و پالیسی وزارت صحت عامه افغانستان گفته است: بخشی از شفاخانه وزیر محمد اکبر خان به هدف ایجاد مشارکت میان سکتورعامه و سکتورخصوصی به سکتور خصوصی واگذار می‌شود.

معین پلان و پالیسی وزارت صحت‌عامه اظهار داشت: حکومت توافق‌نامه‌ی واگذاری این شفاخانه را با شرکت اماراتی با اعتبار در سطح بین‌المللی به امضاء رسانیده‌است و این شرکت هم‌اکنون اولویت‌های صحی در افغانستان را بررسی می‌کند.

وزارت صحت افغانستان: در ۱۳ ولایت کشور خدمات تداوی ایدز ارائه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صحت افغانستان: در ۱۳ ولایت کشور خدمات تداوی ایدز ارائه می‌شود

وی یادآور شد که خدمات ارتوپیدی و داخله این شفاخانه که قبلاً به‌صورت رایگان برای شهروندان ارایه می‌شد، همچنان در یک تعمیر جداگانه توسط پرسونل فعلی شفاخانه ادامه پیدا خواهد کرد و هیچ نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

براساس گفته‌های آقای نعیم، این طرح درازمدت نبوده و حکومت بعد از مدتی فواید واگذاری آن‌را بررسی می‌کند.

او خاطر نشان کرد که یکی از فواید عمدهٔ واگذاری شفاخانه وزیر محمد اکبر خان به کمپنی خارجی، ارتقای ظرفیت پرسونل صحی و جلوگیری از مسافرت‌های شهروندان به هدف درمان به کشورهای خارجی و مصرف پول هنگفت می‌باشد.

براساس گزارش‌ها، بربنیاد توافق‌نامه‌ی امضاء شده، شرکت طرف قرار داد در پانزده سال آینده یک مرکز بزرگ درمان و آموزش صحی مدرن و مجهز را در کابل ایجاد می‌کند.

قابل ذکر است که شفاخانه وزیر محمد اکبرخان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شفاخانه‌های دولتی در سطح شهر کابل می‌باشد که واگذاری آن به شرکت‌های خصوصی شهروندان پایتخت را نگران ساخته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала