قتل مادورو 6 ماه قبل طرح ریزی شده است

© AP Photo / Andrew Medichiniمادورو رئیس جمهور ونزویلا
مادورو رئیس جمهور ونزویلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر ارتباطاعات و ارتباطات ونزویلا، سؤ قصد به قتل مادورو رئیس جمهور ونزویلا 6 ماه قبل طرح ریزی گردیده است.

جورج رودریجئز وزیرز اطاعات و ارتباطات جمهوری ونزویلا اظهار داشت: «عکس العمل سریع نیروهای امنیت رئیس جمهوری ونزویلا نتنها امنیت رئیس را کاملاً تامین کرد، بلکه باعث بازداشت عاجل چند تن از فاعلین این جرم گردید… بازداشت شدگان اعتراف کرده اند و اکنون در مورد جزئیات سو قصد به جان رئیس جمهور ونزویلا که در جریان 6 ماه آماده نموده بودند، توضیحات می دهند».

Столкновения оппозиционных активистов с полицией в Каракасе, Венесуэла - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در مرکز ونزویلا
قبلاً اخبار گردیده بود، حین که مادورو از تریبون جاده بولیوار رسم و گذشت بمناسبت روز استقلال این جمهوریت را ملاحظه می نمود، مورد حملات هواپیما های بمب گذاری شده بدون سرنشین قرار گرفت، که خوشبختانه جان به سلامت برد.
گفته می شود که در اثر این حملات 7 تن سربازان گارد کشور زخمی شده اند.
مادورو رئیس جمهور ونزویلا مخالفین خود و مقامات کولمبیا را به این اقدام تروریستی متهم نموده است.
وزارت خارجه کولمبیا ادعای مادرور را رد نموده است. جون بولتون مشاور رئیس جمهور امریکا در امور امنیت ملی نیز از شرکت در سؤقصد مادرور را رد کرده است.
گفته میشود که مسوولیت این حمله را گروپ به نام "سربازان فلانل" به عهده گرفته است. آنها می گویند: «این عملیات توسط دو پهپادی که در آنها ماده منفجرهC4 کارگذاری شده بود به سمت تریبون سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا سوق داده شد، نشانزنان گارد تشریفات این پهپادها را قبل از آنکه به هدف برسند، هدف گرفتند. در حال حاضر آنها آسیب پذیر هستند و هدف عملی نشد اما عملی شدن آن نیاز به زمان دارد».
بر اساس گزارشاات، جنبش سربازان فلانل در سال 2014 تاسیس شده و با اسکار پرز، یک مقام ارشد سابق پولیس ونزوئلا که در ماه جون 2017 با هلیکوپتر به ساختمان‌های دولتی در شهر کاراکس حمله کرد،‌ مرتبط است.
سربازان فلانل مسئولیت حمله به مادورو را برعهده گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
"سربازان فلانل" مسئولیت حمله به مادورو را برعهده گرفتند
ماه جولای گذشته گزارش شد که او به دست نیروهای امنیتی ونزوئلا کشته شده است.
اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی حمله علیه رئیس جمهور ونزوئلا را محکوم و ادعا کرد که امریکا و متحدانش در پشت پرده این اقدام شکست‌ خورده برای قتل مادورو قرار دارند.
مادورو همچنان مدعی شده است: اولین نتایج تحقیقات نشان می‌دهند تعدادی از کسانی که برای انجام شدن این حمله پول پرداخت کرده‌اند در فلوریدای امریکا ساکن استند و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خواست به دستگیری این عوامل کمک کند.
سروصداهای هم وجود دارد که گویا انفجار درواقع ناشی از منفجر شدن یک مخزن گاز در یک آپارتمان بوده است و دود این انفجار از پنجره یک ساختمان در محل این حادثه قابل مشاهده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала