حمایت ملانیا ترامپ از ورزشکار سیاهپوست مورد انتقاد همسرش

© Sputnik / Alexey Filippovحمایت ملانیا ترامپ از ورزشکار سیاهپوست مورد انتقاد همسرش
حمایت ملانیا ترامپ از ورزشکار سیاهپوست مورد انتقاد همسرش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، از یک ورزشکار که مورد انتقاد شدید دونالد ترامپ قرار گرفته بود حمایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، سخنگوی ملانیا ترامپ، بانوی اول ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای گفته است: "به نظر می‌رسد که لوبرون جیمز هم کارهای خوبی را در حمایت از نسل آینده کشورمان انجام داده و بانوی اول همه را تشویق می‌کند تا در مورد مسایلی که کودکان امروزه با آنها مواجه هستند گفتگو و تبادل نظر کنند."

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، در توییتر خود این ورزشکار را مورد انتقاد قراد داده بود. آقای ترامپ با اشاره به مصاحبه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با لبرون جیمز نوشته بود: "کودن‌ترین فرد در تلویزیون، یعنی دان لمون، همین حالا با لبرون جیمز مصاحبه کرد. او کاری کرد که لبرون با هوش به نظر برسه، که کار ساده‌ای نیست."

موضوع این مصاحبه طرح خیریه لوبرون برای کمک به پیشرفت دانش آموزان در اکرون، شهر محل سکونت اوست که به خاطر کمی درآمد خانواده یا مسایل دیگر با مشکلات درسی مواجه هستند و پیشرفت مناسبی نداشته‌اند.

لبرون جیمز به موضعگیری و صراحت لهجه در مسایل سیاسی و اجتماعی به خصوص در مخالفت با گرایش‌های نژادپرستانه در ایالات متحده شهرت دارد. او در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۸ به صندوق انتخاباتی باراک اوباما کمک مالی کرد و در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز به‌طور علنی از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، حمایت نموده بود.

او از منتقدان سیاست‌های دونالد ترامپ بوده است. پس از آنکه رئیس جمهوری دعوت از استف کاری به میهمانی کاخ سفید را پس گرفت، این اقدام را مورد انتقاد شدید قرار داد. دعوت از این بسکتبالیست به این دلیل لغو شد که همراه چند ورزشکار دیگر، در اعتراض به آنچه که برخورد نامناسب پولیس با سیاهپوستان در برخی شهرهای امریکا می‌دانست هنگام پخش سرود ملی ایالات متحده امریکا به جای ایستادن، زانو زده بود.

استف کاری نوشته بود که اعضای تیم در تمامی طول سال برای سرود ملی می‌ایستادند و زانو زدن را اقدامی به اعتراض به گرایش‌های نژادپرستانه توصیف کرد. او گفت که "این زانو زدن فقط به نژادپرستی ارتباط دارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала