تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تل آویو علیه نژادپرستانه‌ترین قانون‌ یهود

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تل آویو علیه نژادپرستانه‌ترین قانون‌ یهود
تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تل آویو علیه نژادپرستانه‌ترین قانون‌ یهود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده‌ها هزار نفر در تل‌آویو در تظاهراتی در اعتراض به تصویب قانون نژادپرستانه «دولت یهود» در کنست اسرائیل، شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فرناند فارینس، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد پرونده ویژه‌ای برای تحقیق درباره شکایتی، که کمیته عربی پیگیری علیه «اسرائیل» به دلیل تصویب قانون نژادپرستانه «دولت یهود» تقدیم کرده، باز شده است.
از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که در این شکایت کمیته عربی پیگیری، به بندهای نژادپرستانه در قانون مذکور اشاره شده است.
محمد برکه، رئیس کمیته عربی پیگیر تصریح کرد، این شکایت سرآغاز تلاش در سطح بین‌المللی علیه قانون نژادپرستانه «دولت یهود» و همچنان علیه دولت اسرائیل است و تماس‌ها با سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای لغو این قانون ادامه دارد.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند نزدیک به 80 هزار تظاهرات‌کننده روز شنبه در میدان رابین در تل‌آویو جمع شده و در تظاهراتی اعتراضی علیه قانون نژادپرستانه مشارکت کردند. دروزی‌های ساکن اراضی اشغالی فراخوان برای مشارکت در این تظاهرات را داده بودند.

بر این اساس، صدها تظاهرات‌کننده نیز در برخی روستاها مانند ام الفحم، عرعره، الطیره، سخنین، کفرکنا، رهط، باقه الغربیه و مجد الکروم علیه قانون نژادپرستانه تظاهرات و تهدید کردند که در صورت عدم لغو قانون مذکور تدابیر دیگری اتخاذ خواهند کرد.
پارلمان اسرائیل (کنیست)، اخیرا قانون مناقشه‌برانگیز «کشور- ملت یهود» را با 62 رأی موافق، 55 رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رساند. این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» نیز شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودها اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала