در کوه های اطراف تهران یک چوپان افغانستانی 27 سکه طلا پیدا کرد

© AFP 2023 / Louai Besharaدر کوه های اطراف تهران یک چوپانی افغانستانی 27 سکه طلا پیدا کرد
در کوه های اطراف تهران یک چوپانی افغانستانی 27 سکه طلا پیدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک چوپان افغانستانی در کوه های اطراف تهران سکه های تاریخی با قدمت 1200 سال را پیدا کرد.

ماه کامل چوپان ترکی را مجبور به ایجاد حزب سیاسی کرد - اسپوتنیک افغانستان
ماه کامل چوپان ترکی را مجبور به ایجاد حزب سیاسی کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد سرافراز احمدی رئیس کلانتری 143 امامزاده داوود تهران، با اشاره به کشف 27 سکه تاریخی با قدمتی در حدود 1200 سال، اظهار کرد: چند روز پیش شایعه‌ای مبنی بر پیدا شدن سکه‌های تاریخی ارزشمند در یکی از روستاهای اطراف امامزاده داوود تهران، توسط یک گله‌دار و چوپان گله، در بین اهالی روستا پخش شد و به دنبال انتشار این خبر، بررسی موضوع در دستور کار پولیس قرار گرفت.

رئیس کلانتری 143 امامزاده داوود، افزود: پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت کشف شماری سکه‌های قدیمی و تاریخی توسط گله‌دار و چوپان گله، هر دو فرد دستگیر و 27 سکه تاریخی با قدمتی در حدود 1200 سال از آن‌ها کشف شد.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات این دو، سکه‌های مذکور توسط چوپان گله کشف شده بود، در خصوص نحوه کشف این سکه‌ها گفت: بر اساس اظهارات این افراد، این چوپان 24 ساله که از شهروندان افغانستان بوده در منطقه‌ای در یکی از مناطق کوهستانی حاشیه امامزاده داوود، که گوسفندان را برای چرا به آن منطقه برده بود، به صورت کاملاً اتفاقی 27 سکه قدیمی را پیدا می‌کند و موضوع را به صاحب گله اطلاع می‌دهد. پس از این اتفاق صاحب گله با تهدید وی از او می‌خواهد که محل دقیق یافتن سکه‌ها را نشان داده و او را به آنجا ببرد.

احمدی اضافه کرد: در میانه مسیر، چوپان افغانستانی به دلیل ترس از اینکه ممکن است، پس از نشان دادن محل کشف سکه‌ها، توسط صاحب گله به قتل برسد، اقدام به فرار کرده و در یکی از روستاهای حاشیه‌ امامزاده داوود مخفی می‌شود، که در نهایت او به همراه صاحب گله توسط پولیس شناسایی و دستگیر می‌شوند.

به گفته رئیس کلانتری 143 امامزاده داوود تهران، پرونده این دو به پایگاه سوم پولیس آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شده و در دست بررسی‌های تخصصی است.

یادآوری می کنیم، که در نتیجه جنگ های خانمان سوز در افغانستان بیش از 7 میلیون شهروند افغانستان به کشورهای جهان، مخصوصا ایران و پاکستان مهاجر شده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала