نگرانی عمیق پمپئو در مورد «اعمال خشونت علیه معترضان» در ایران

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiنگرانی عمیق پومپئو در مورد «اعمال خشونت حکومت ایران» علیه معترضان
نگرانی عمیق پومپئو در مورد «اعمال خشونت حکومت ایران» علیه معترضان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده در مورد «گزارش‌ها از اعمال خشونت حکومت ایران علیه شهروندان غیر مسلح»، در جریان اعتراضات اخیر، ابراز نگرانی کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است: «ما از گزارش‌ها در مورد خشونت حکومت ایران علیه شهروندان غیر مسلح، عمیقا نگران هستیم».  

دور تازه‌ای از اعتراضات ، در شهرهای مختلف ایران انجام شده‌است؛ این اعتراضات که به تهران نیز کشیده شده ؛ جرقه اصلی آن مسائل و بحران اقتصادی‌ست، اما در آن‌ها شعارهای سیاسی علیه مقام‌ها و نهادهای ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز سرداده می شود.

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، موافقت خود را برای گزارش دادن به مجلس در مورد مسائل اقتصادی اعلام کرد. روحانی با اشاره به اعتراضات در ایران در اواخر دسامبر 2017 و اوایل سال 2018 به وضعیت اقتصادی ناگوار در کشورش اعتراف نمود. رئیس جمهور همچنین درباره مشکل بیکاری در کشور صحبت کرد.
در واکنش به اعلام وصول سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور، حسن روحانی در نامه‌ای به علی لاریجانی نوشت این سؤال را «خارج از قانون اساسی» ارزیابی کرده اما گفته است که از این فرصت برای بیان «برخی از حقایق» با مردم استفاده خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала