جزئیات بیشتر از حمله نافرجام به رئیس جمهوری ونزوئلا+ ویدئو

© AFP 2023 / Juan Barretoجزئیات بیشتر از حمله نافرجام به رئیس جمهوری ونزوئلا+ ویدئو
جزئیات بیشتر از حمله نافرجام به رئیس جمهوری ونزوئلا+ ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر داخله ونزوئلا، نستور رورول گفت نیرو‌های امنیتی این کشور سه هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده برای ترور نافرجام مادورو را منهدم کردند.


به گزارش اسپوتنیک، نستور رورول، وزیرداخله ونزوئلا اعلام کرد، دست‌کم شش تن به اتهام دست داشتن در ماجرای سوءقصد اخیر به جان نیکولاس مادورو، رییس‌جمهوری این کشور بازداشت شده‌اند.
به گفته وی، دو تن از افراد دستگیر شده پیش‌تر نیز به انجام حملات و شرکت در اعتراضات ضددولتی متهم شده بودند. 

به گفته وی فقط دو هواپیمای بدون سرنشین از جاده مقابل به پرواز درآمدند  که هرکدام شان مواد انفجاری سی — 2 را حمل می کرئد. این هواپیما قادر به وارد کردن خسارات تا شعاع 50 متری بودند. پیش از این خورخه رودریگز، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا گفته بود که عاملان ترور نافرجام مادورو از حداقل شش ماه پیش مشغول برنامه‌ریزی بوده‌اند. 

 

حمله هواپیما های بدون سرنشین" پهپهاد" در زمانی روی داد که که نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، در مراسم رژه نظامی به مناسبت 81 مین سالگرد تشکیل گارد ملی در کاراکاس، پایتخت این کشور در حضور صدها تن از نیروهای نظامی سخنرانی می‌کرد.
نطق مادورو به صورت زنده در حال پخش شدن از تلویزیون بود که ناگهان صدای تلویزیون قطع شد و همه مسئولان نظامی ونزوئلا از جمله رئیس جمهوری و همسرش سیلیا فلورس که در جایگاه ایستاده بودند وحشت‌زده به آسمان نگاه کردند. تصویر بدون صدای پخش زنده برای چند لحظه با تکان‌های شدید از تلویزیون پخش شد.  

در لحظاتی بعد تصاویری از سربازان و تماشاگران رژه نظامی در تلویزیون دیده ‌شد که در حال گریختن از خیابان بودند. در همین جا پخش زنده تلویزیونی به طور کامل قطع شد.
تصاویری که از جریان حمله دو هواپیمای بدون سرنشین مجهز به مواد منفجره در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است نشان می‌دهند که بلافاصله پس از وقوع انفجار پهپاد محافظان مادورو با پنل‌های ضدگلوله از او محافظت می‌کنند. به نیکلاس مادورو در این ترور آسیبی وارد نیامد.
مادورو پس از حادثه ترور ناموفق، کلمبیا را مسئول این اقدام معرفی کرد. او حدود سه ساعت پس از حمله، در ساعت ۸ شب به وقت محلی در پیام تلویزیونی گفت که گروه‌های مخالف دولت ونزوئلا که از سوی خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا حمایت می‌شوند، کارگردان اصلی این عملیات بوده‌اند.
رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین از دستگیری چند تن از "تامین‌کنندگان مالی" این سوءقصد و کسانی که با آن ارتباط داشته‌اند خبر داد.
مادورو گفت که "بدون تردید" گروه راست‌های افراطی مخالف دولت در بوگوتا، پایتخت کلمبیا و همچنین در فلوریدای آمریکا در این ترور شرکت داشته‌اند و دولت کلمبیا از این اقدامات پشتیبانی کرده است.
کلمبیا که از منتقدان دولت ونزوئلا در منطقه است هرگونه دخالت در جریان سوءقصد به مادورو را تکذیب کرد. خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا اتهامات مادورو را "بی‌پایه" خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала