ترامپ پیش از دیدار با روحانی، هیچ امتیازی به ایران نمی‌دهد

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ پیش از دیدار با روحانی، هیچ امتیازی به ایران نمی‌دهد
ترامپ پیش از دیدار با روحانی، هیچ امتیازی به ایران نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا قصد ندارد تا دیدار احتمالی با همتای ایرانی اش، به ایران امتیازدهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ اعلام نموده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا الی دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران هیچ امتیازی به ایران نخواهد داد.

قبل از این ترامپ اعلام نموده بود که آماده است "بدون هیچ پیش شرطی" با رئیس جمهور ایران دیدار کند. سپس مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا گفت که این ملاقات در صورتی امکان پذیر خواهد بود که ایران اعلام آمادگی برای تغییر سیاست این کشور نماید و برای بحث روی توافقنامۀ جدید هسته‌ای به عوض توافقنامه‌یی که قبلاً امریکا از آن بیرون شده بود، ابراز آمادگی کند. که این اظهارات باعث ایجاد سوالات نزد رسانه‌ها مبنی بر شرایط برای برگزاری نشست سران امریکا — ایران شد.

ترامپ: دیدار با مقامات ایران به آنها بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: دیدار با مقامات ایران به آنها بستگی دارد

یک منبع در اداره ترامپ گفت: "منظور وزیر خارجه امریکا این بود که ترامپ الی دیدار حاضر به امتیازدهی نیست، و اینجا هیچ پیش شرطی وجود ندارد".

مقامات ایرانی نیز به نوبۀ خود اعلام نمودند که تنها در صورتی که واشنگتن به توافقنامۀ هسته‌ای قبلی برگردد، به مذاکرات با ایالات متحده امریکا حاضر خواهند شد.

توافق میان ایران و "گروه شش" (روسیه، امریکا، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان) در ماه جولای سال 2015 به امضا رسید. این توافقنامه توسعه برنامۀ هسته‌ای ایران را در بدل لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی، محدود می‌سازد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرف‌های توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала