استقبال نتانیاهو از بازگرداندن تحریمات امریکا علیه ایران

© REUTERS / Jonathan Ernstاستقبال نتانیاهو از بازگرداندن تحریمات امریکا علیه ایران
استقبال نتانیاهو از بازگرداندن تحریمات امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل حمایت خود را از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا مبنی بر بازگرداندن تحریمات علیه ایران اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ضمن استقبال از بازگرداندن تحریمات امریکا علیه ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به ایالات متحده بپیوندند و مذاکره با ایران را متوقف کنند.  

بنیامین نتانیاهو: «من از ترامپ و حکومت امریکا برای بازگرداندن تحریمات علیه ایران قدردانی میکنم. این یک لحظه مهم برای اسرائیل، برای امریکا و همه جهان است و باعث میشود ایران رفتارهای تهاجمی در منطقه و تسلیح کردن خود را متوقف کند. من از کشورهای اروپایی نیز میخواهم به این حرکت بپیوندند، اکنون زمان آن است که مذاکره را متوقف کنند. اکنون زمان عمل است. این دقیقاً کاری است که امریکا انجام داده است و دقیقاً کاری است که اتحادیه اروپا باید انجام دهد.»

قابل یادآوری است، روز دوشنبه (۷ اگست) دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا فرمان اجرایی بازگشت تحریمات علیه جمهوری اسلامی ایران را که از سه سال پیش توسط باراک اوباما معلق شده بود، امضا کرد.

در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. 

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала