آغاز عملیات سراسری طالبان در برابر داعش

© AP Photo / Reza Shirmohammadiآغاز عملیات سراسری طالبان در برابر داعش
آغاز عملیات سراسری طالبان در برابر داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی منابع نزدیک به گروه طالبان گفته اند، که این گروه به زودی عملیات سراسری در برابر گروه تروریستی داعش در ولایت های شرقی افغانستان آغاز خواهد کرد.

سخنگوی طالبان:برای مبارزه با داعش به تشویق خارجی ها ضرورت نداریم - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی طالبان:برای مبارزه با داعش به تشویق خارجی ها ضرورت نداریم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، پس از عملیات اخیر طالبان در شمال افغانستان و نابودی مقر گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان برخی از منابع خبری از آمادگی طالبان برای انجام عملیات مشابه در شرق افغانستان خبر دادند.

این منابع می گویند، که صدها نفر از نیروهای ویژه طالبان موسوم به «قطعه سرخ» زیر فرماندهی «ملانیک محمد» در حال اعزام به ولایت ننگرهار هستند.

بر اساس این گزارش نیروهای ویژه طالبان از افراد با تجربه و آموزش دیده تشکیل شده‌اند که به تجهیزات پیشرفته نظامی مجهز هستند.

گروه طالبان هیئتی را به ولسوالی «خوگیانی» ولایت ننگرهار اعزام کرده است، تا درباره نحوه عملیات این گروه علیه داعش در «وزیرو تنگی»، «توره بوره» و شهرستان اچین با مردم محلی مشورت کند.

منبع نزدیک به طالبان تصریح کرد، که رهبری این عملیات را ملانیک محمد که برادر «نورمحمد حقپال» فرمانده مشهور طالبان در ننگرهار است به عهده خواهد داشت.

وی افزود: صدها نفر از طالبان برای انجام این عملیات با قطعه سرخ یکجا خواهند شد.

بر اساس این گزارش، طالبان بیشتر بر سرکوب داعش در وزیر تنگی تمرکز خواهد کرد، زیرا بیش از 1200 داعشی در این منطقه مستقر هستند.

این منبع خاطرنشان کرد، که طالبان نقشه مشابه جوزجان و فاریاب را در شرق افغانستان به اجرا خواهد گذاشت.

پیش از این، پس از عملیات طالبان در ولایت فاریاب و جوزجان علیه داعش، دستکم 250 داعشی با سرکردگان این گروه تروریستی توسط بالگردهای ارتش افغانستان نجات یافتند.

یادآوری می کنیم، در حال حاضر جنگجویان داعشی که به نیروهای امنیتی افغانستان تسلیم شده اند،  زیر نگهبانی ریاست امنیت ملی در جوزجان بسر می‌برند و هنوز روند محاکمه آنها آغاز نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала