توقف کار فابریکه تولید آیفون به دلیل حملۀ ویروسی

© AFP 2023 / JOHANNES EISELE توقف کار فابریکه تولید آیفون به دلیل حملۀ ویروسی
توقف کار فابریکه تولید آیفون به دلیل حملۀ ویروسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فعالیت چندین فابریکۀ تولید کننده پرزه‌جات برای تلفون‌های هوشمند شرکت اپل به دلیل پخش ویروس توقف یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "مترو"، ویروس "واناکرای" (WannaCry) برای مدتی کار و فعایت چندین فابریکۀ شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Co را که برای تلفون‌های هوشمند شرکت اپل، چیپست (مجموعۀ اجزای الکترونیکی که وظیفهٔ مدیریت جریان داده‌ها بین پردازنده، حافظه و قسمت‌های جنبی را بر عهده دارند)، تولید می‌کند، را متوقف ساخت.

رهبری این شرکت تایوانی اعلام نموده است که حمله ویروسی بر کمپیوترهای این شرکت به تاریخ 3 اگست، صورت گرفته است. پس از تشخیص ویروس، فعالیت تولیدی شرکت برای مدتی متوقف شد و تنها پس از گذشت سه روز، تمام بخش‌های فابریکه فعالیت عادی شان را دوباره آغاز نمودند.

مسوولین این شرکت گفته اند که ویروس WannaCry به دلیل اشتباه عملیاتی در جریان نصب و راه‌اندازی نرم افراز برای ابزار جدید، پخش شده است، اما کود ویروسی قادر به تخریب اطلاعات نشده و نتوانسته اطلاعات محرم را به دست هکرها برساند. با این حال، توقف کار شرکت باعث تعویق ارسال پرزه‌جات و افزایش مصارف این شرکت شده است.

سی سی وی، رئیس عمومی شرکت تایوانی با اشاره به اینکه این نخستین حادثه در این شرکت است، گفت: "این امکان ندارد که انسان‌ها هیچ‌گاه اشتباه نکنند. ما سیستم را به دریافت اتوماتیک ویروس‌ها تغییر داده ایم، لذا چنین اشتباه تکرار نخواهد شد".

قابل ذکر است که ویروسWannaCry  در پایان ماه مارچ سال جاری، شرکت امریکایی تولید هواپیمای بوئینک (Boeing) را مورد حمله قرار داد. در ابتدا انجینران این شرکت نگران بودند که ویروس مذکور باعث رسانیدن آسیب به کمپیوترهای داخل هواپیماها شود، اما معلوم شد که در نتیجۀ این حمله، به تجهیزات مهم آسیب نرسیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала