افشای دیدار مقامات چین با نماینده طالبان

© REUTERSافشای دیدار مقامات چین با طالبان
افشای دیدار مقامات چین با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که به تازگی مقام‌های دولت چین و نمایندگان گروه طالبان با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز با استناد از یک مقام پاکستانی نوشت که، پاکستان از مقام‌های چینی خواسته است تا با طالبان افغان دیدار کنند.
این مقام پاکستانی که که نامی ازاو گرفته نشده، گفتگوهای مقامات دولت چین با نمایندگان گروه طالبان را پیشرفت جدیدی در راستای صلح افغانستان خواند.
وی افزود که چین خواهان ایفای نقش در بحران 17 ساله افغانستان است و پکن برای انجام مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان تلاش می کند.
این روزنامه همچنین گزارش داد که در جریان سال گذشته هم مقامات چینی چندین بار از طالبان افغان در این کشور میزبانی کرده اند؛ زمان دقیق آخرین نشست آنها اما هنوز مشخص نیست.
وزارت خارجه چین نیز این گفتگوها را رد نکرد و گفت: چین همیشه از تلاش‌های صلح تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند. 

افزایش حضور نظامی چین در سرحد با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حضور نظامی چین در سرحد با افغانستان

در همین حال شورای عالی صلح افغانستان نیز این خبر را تایید و یا رد نکرد اما گفت که تلاش‌های چین در روند صلح افغانستان بسیار مهم است.
"احسان الله طاهری" سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان نیز گفت: بدون شک چین به مثابه یک کشور همسایه و دوست استراتژیک افغانستان و یکی از حامیان پروسه صلح این کشور به رهبری و مالکیت افغان‌ها است.
وی افزود: چین کشوری است که بدون شک نفوذ بالایی در سطح سیاسی و نظامی در کشور همسایه ما پاکستان دارد و می تواند نقش عمده ای در این بخش بازی کند. اگر این تماس‌ها از جانب چین با طالبان صورت گرفته باشد، روند صلح را تسریع می‌بخشد.
این در حالی است که به تازگی رهبران دولت وحدت ملی افغانستان تایید کرده اند که مقام‌های امریکایی و نمایندگان گروه طالبان چندین بار در قطر با یکدیگر دیدار داشته اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала