اظهارات جنجالی وزیر خارجه پیشین بریتانیا درمورد زنان مسلمان

© AP Photo / Petros Giannakourisاظهارات جنجالی وزیر خارجه پیشین بریتانیا درمورد زنان مسلمان
اظهارات جنجالی وزیر خارجه پیشین بریتانیا درمورد زنان مسلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پای بوریس جونسون، وزیر خارجه پیشین بریتانیا یکبار دیگر به جنجال مرتبط با مسلمانان کشانده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه بریتانیایی "تلگراف"، اظهارات اخیر بوریس جونسون، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا درمورد لباس زنان مسلمان، موجی از انتقادها را در پی داشته است.

وی در مطلبی که برای نشریه "تلگراف" نوشته بود، برقع زنان مسلمان را با صندوق‌ها پُستی مقایسه نموده بود.

جونسون در توضیح اظهاراتش نوشته است که وی مخالف ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی است، اما چنین لباس "واقعاً غیرمناسب" است. وی همچنان افزوده است که زنان مسلمان در چنین لباس شبیه سارقان بانک اند.

این سیاستمدار بریتانیایی پس از این اظهارات اخیرش به "اسلام‌هراسی" متهم شده و فعالین مدنی وی را "دونالد ترامپ بریتانیایی" نامیده اند. این فعالین همچنان وعده سپرده اند که این موضوع را به کمیسیون حقوق بشر نیز می‌رسانند.

جونسون به تاریخ 9 ماه جولای از سمت وزیر خارجه بریتانیا استعفا داد. او کمتر از 2 سال به عنوان وزیر خارجه بریتانیا انجام وظیفه کرد. جونسون سیاست اتحادیه اروپا را با سیاست آلمان هیتلری مقایسه کرده، فرهنگ و هنر چینی را تقلیدی از "نوع اروپایی" نامید و توجه ملکه الیزابت دوم به کشورهای امپراتوری سابق را عشق و علاقه به "جمعیت سیاهپوست‌هایی که در حال تکان دادن پرچم هستند" دانست وی همچنان ترامپ را "آدم فوق العاده نادان" نامیده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала