اعتراف امریکا: در اگست 2008 ساکاشویلی از کنترل ما خارج شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا: در اگست 2008 ساکاشویلی از کنترل ما خارج شد
امریکا: در اگست 2008 ساکاشویلی از کنترل ما خارج شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاندولیزا رایس که در سال 2008 وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا بود، اعتراف نموده است که میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور سابق گرجستان، "در طول درگیری ها در اوستیای جنوبی" از کنترل آنها خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرگئی ایوانوف؛ نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای حفاظت از محیط زیست ، که ده سال پیش به عنوان معاون نخست وزیر ایفای وظیفه می کرد در مصاحبه با مجله " کامرسانت" روسیه ابراز داشته است.

به گفته وی، رایس پس از وقایع ماه اگست 2008 ادعا کرد که امریکایی ها در حمله به اوستیای جنوبی دخیل نبوده اند. او افزود که هرچند که همه به خوبی می دانستند که چه کسی این مناقشه را براه انداخته است؟
ایوانوف گفت: البته رایس اعتراف کرد که این ابتکار عمل ساکاشویلی بود و او مقصر جنگ است اما او" رایس" این اعتراف را در پشت میکرفون نی؛ بلکه در یک گفتگوی خصوصی ؛ انجام داد.
علاوه بر این، به گفته ایوانوف، رایس در مکالمات شخصی خود در سال 2007 بارها و بارها به او اطمینان داد که ساکاشویلی از در رابطه با اوستیای جنوبی از " خطوط قرمز " عبور نخواهد کرد. 

نزاع با پولیس درمرز با پولند،جایی که ساکاشویلی از آنجاعبور کرد - اسپوتنیک افغانستان
نزاع با پولیس در مرز با پولند، جایی که ساکاشویلی از آنجاعبور کرد

پس از جنگ مسلحانه در اوایل دهه 1990، گرجستان کنترل خود را بر اوستیای جنوبی از دست داد. از همان وقت سخینوالی در تلاش به رسمیت شناختن استقلال جمهوری بود، در حالی که در تفلیس، همچنان انرا قلمرو خود را می دانستند و به اوستیایی ها فقط اجازه خودمختاری داده می شد.

روسیه پس از "جنگ پنج روزه" در اگست سال 2008، استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را، که قبلا بخشی از گرجستان بود، به رسمیت شناخت. در پاسخ، تفلیس روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کرد. رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری خودمختار گرجستان سابق، واقعیت های موجود را نشان می دهد و هیچگاه در این مورد تجدید نظر نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала