آیا رئیس جمهور غنی حکومت موقت تشکیل خواهد داد؟

© Photo / ارگآیا رئیس جمهور غنی حکومت موقت تشکیل خواهد داد؟
آیا رئیس جمهور غنی حکومت موقت تشکیل خواهد داد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از دیدارهای جداگانه اشرف غنی با رهبران سیاسی و اعضای اپوزیسیون افغانستان، رئیس مجمع جامعه مدنی افغانستان اظهار داشت که اشرف غنی در این دیدارها درباره احتمال تشکیل حکومت موقت و عدم برگزاری انتخابات گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه " ماندگار" ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی با شماری از رهبران مطرح جهادی و سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.
بر اساس این بیانیه، اشرف غنی درباره صلح، امنیت و انتخابات با رهبران سیاسی افغانستان گفت‌وگو کرده اما جزئیات بیشتری از این دیدارها ارائه نشده است.
«عزیز رفیعی» رئیس مجتمع جامعه مدنی افغانستان با اشاره به این موضوع در مصاحبه با رسانه ها گفت: اشرف غنی درک کرده که افغانستان به طرف بحران در حرکت است به همین دلیل مصلحت گرایی را برگزیده است.
وی افزود: رئیس جمهور افغانستان در آستانه انتخابات مصلحت گرایی را به نفع خودش می‌داند. 

رئیس جمهور غنی به ننگرهار سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رئیس جمهور غنی به طرح واگذاری مناطق کم‌جمعیت به طالبان

رئیس مجتمع جامعه مدنی افغانستان اظهارداشت: اشرف غنی در دیدار با رهبران سیاسی در مورد موجودیت و عدم موجودیت پارلمان در ساختار دولت آینده این کشور گفت‌وگو کرده است.
رفیعی خاطرنشان کرد، اشرف غنی درباره اینکه آیا انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در وضعیت کنونی برگزار شود و یا خیر با آنها مشورت کرده است.
وی افزود: اشرف غنی به دنبال راه چاره است، از نظر رئیس جمهور افغانستان، بهترین راه کشاندن رهبران سیاسی به سمت دولت است.
رئیس مجتمع جامعه مدنی افغانستان تصریح کرد که رئیس جمهور درباره تشکیل دولت موقت در صورت عدم برگزاری انتخابات با رهبران سیاسی صحبت کرده است.
این در حالی است که مدت زمان بسیاری به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور باقی نمانده اما به دلیل اختلاف نظر با احزاب سیاسی ممکن است دولت قادر به برگزاری انتخابات نباشد.
برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که تشکیل ائتلاف ملی بزرگ ملی افغانستان شماری از احزاب بزرگ، شوراهای قومی و رهبران سیاسی را باخود دارد اشرف غنی را در انزوا قرار داده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала