کنترول حریم هوائی افغانستان بدست افغان ها قرار گرفت

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی رئیس جمهور افغاسنتان
اشرف غنی رئیس جمهور افغاسنتان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان: کنترل حریم هوائی کشور را بدست گرفتیم.

اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اشرف غنی رئیس‌‌جمهور افغانستان می‌گوید که افغانستان پس از 26سال توانست کنترول «حریم هوائی»‌ خود را بدست بگیرد.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان
حمله طالبان به میدان هوائی کابل
دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری گفته است که رئیس‌جمهور، صبح امروز سیستم رادار جدید را در میدان هوائی بین المللی حامد کرزی افتتاح کرد. رئیس‌جمهور می‌گوید که با افتتاح این سیستم کنترول حریم هوائی افغانستان به دست افغان‌ها قرار گرفت.
به گفتۀ آقای غنی در اختیار گرفتن کنترول هوائی کشور زمینه را برای مبدل شدن افغانستان به چهارراه اقتصادی منطقه فراهم ساخته است.
او در این باره می‌افزاید: «در گذشته دهلیزهای هوائی که باید از فضای افغانستان عبور می‌کرد، وجود نداشت، اکنون این زمینه فراهم شده است. هدف مهم ما اینست که افغانستان به چهارراه منطقه مبدل شود و به زودی از طریق زمینی نیز به این هدف می رسید».
حالا با افتتاح سیستم جدید رادار در میدان هوایی حامد کرزی، هزینه خدمات هوائی نیز کاهش خواهد یافت: «هزینه‌یی را که ما بخاطر خدمات هوائی می‌پرداختیم، بالغ بر صدها میلیون دالر می گردید، اما امروز با استفاده از تکنالوژی جدید به دست افغان ها، هزینه خدمات هوائی اندک، کیفیت آن بلند و عاید آن افزایش می یابد».
ریاست‌جمهوری می‌گوید که اکنون افغانستان دارای پیشرفته ترین سیستم رادار هوایی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала