ضرر تلفن های همراه به چشم انسان

© Depositphotos.com / Leungchopanگوشی های موبایل چه ضرری دارند؟
گوشی های موبایل چه ضرری دارند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه تولیدو، در ایالات متحده دریافتند که نور آبی که صفحه نمایش گوشی های هوشمند، شبانه پخش می کند، به علت تشکیل سمی رتینال، یک ماده کیمیایی در سلول های شبکیه است که موجب کوری می گردد.

  به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه Science Alert، به نشر رسانیده اند. با زیاد شدن سن و سال، دژنراسیون ماکولا (بینایی در مرکز دید)، رخ می دهد، که به دید چشم آسیب می رساند و حدود نیمی از موارد نابینایی را در افراد بالای 55 سال ببار می آورد.
این در حالیست که، با از بین رفتن رگ های خرد که سلول های شبکیه را تغذیه می کند، موجب کوری انسان ها می گردد. بر علاوه اعتقاد بر این است که نور در محدوده آبی و بنفش، طیف اختلالات شبکیه را تشدید می کند، اما دانشمندان نمی دانند که این اثر چقدر جدی است.
محققان دریافتند که دژنراسیون ماکولا به دلیل به وجود آمدن یک شکل پیچ خورده شبکیه- رخ می دهد و مشتق به تولید ویتامین A می گردد که تاثیرات سمی دارد.
این روند برگشت پذیر است، اما در بعضی از آدم ها آن موثر نیست و منجر به تجمع پاتوژن می شود.
دانشمدان به این نتیجه رسیده اند که وضعیت دژنراسیون ماکولا به خاطر شکل گیری نوع سمی رتینال در شبکه چشم بروز می کند که انباشت آن باعث برهم خوردن عملکرد فسفولیپید ها و در نتیجه بالا رفتن میزان کلسیم شده و به دنبال ان سلولها چشم از بین می روند.
سندروم آنتی فسفولیپید یک بیماری اتوایمون یا خود ایمنی است که تازه شناخته شده است. در این بیماری که بیشتر در زنان جوان دیده میشود آنتی بادی هایی برعلیه ماده ی فسفولیپید که بطور طبیعی در بدن وجود دارد ساخته میشود. مهمترین علامت بالینی سندروم آنتی فسفولیپید لخته شدن خون در وریدها و شریان های بدن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала