واکنش روسیه به تحریم‌های جدید امریکا

© REUTERS / Maxim Shemetovواکنش روسیه به تحریم‌های جدید امریکا
واکنش روسیه به تحریم‌های جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت مسکو در واشنگتن وضع تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در امریکا اعلام کرد، واشنگتن درباره نقش داشتن روسیه در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس سندی ارائه نکرده و این رویکرد خود را با این ادعا توجیه کرده که اطلاعات مربوط به این رویداد طبقه‌بندی شده است.
سفارت مسکو در واشنگتن همچنان به این موضوع اشاره کرد که روسیه به وزارت امور خارجه امریکا تأکید کرده است، همچنان خواستار انجام بررسی شفاف در خصوص پرونده سالزبری است.

وضع تحریمات جدید امریکا علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
وضع تحریمات جدید امریکا علیه روسیه

روسیه تحریم‌های جدید امریکا را سخت‌گیرانه قلمداد و اعلام کرد، واشنگتن روشی "خط تولیدی" از اعمال تحریم‌های بی‌دلیل علیه مسکو را در پیش گرفته و تعامل اجتناب می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به تازگی گفت، واشنگتن به دلیل نقش روسیه در مسمومیت کیمیاوی یک جاسوس سابق روس و دخترش در انگلستان تحریم‌های تازه‌ای علیه مسکو اعمال کرده است.
یک مقام وزارت امور خارجه امریکا نیز به خبرنگاران گفت: این تحریم‌ها شامل کالاهای حساس امنیتی خواهد بود.
سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش چهارم مارچ بیهوش در شهر سالزبری انگلستان پیدا شدند. حال هر دو وخیم بود اما بعد از چندین هفته بستری بودن در شفاخانه کاملاً بهبود یافتند.
قابل یادآوری است، در ماه مارچ سال روان، کشورهای اروپایی، امریکا، کانادا، اوکراین و دیگر کشورها اعلام کردند که دیپلومات های روس را در پیوند با قضیه مسمومیت اسکریپال در بریتانیا اخراج خواهند کرد.
پس از مدتی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته است تا در جواب اخراج دیپلومات های روس از کشورهای اروپایی، دیپلومات های 23 کشور را از خاک خود اخراج کند. به تاریخ 4 مارچ در شهر سالزبری بریتانیا سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیایی و دخترش یولیا، مسموم شدند.
لندن ادعا دارد که در مسموم شدن اسکریپال حكومت روسيه دخیل است. روسیه این موضوع را قاطعانه رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала