غنی: استقلال فضایی از تعهدات مهم حکومت بود که امروز بدست آمد+عکس

© Photo / ارگ / ارگ غنی: استقلال فضایی از تعهدات مهم حکومت بود که امروز بدست آمد+عکس
غنی: استقلال فضایی از تعهدات مهم حکومت بود که امروز بدست آمد+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز سیستم رادار جدید در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی را که با استفاده از آن کنترول حریم هوایی افغانستان به دست افغان ها قرار گرفت، افتتاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در مراسمی که بدین مناسبت در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی برگزار گردیده بود، ابتدا محمودشاه حبیبی رئیس مستقل اداری هوانوردی افغانستان، معلومات تخنیکی را در مورد سیستم جدید رادار ارائه کرده، گفت که اکنون به شمول طیارات بدون سرنشین، پروازهای تمام طیارات که بدون مجوز در حریم فضایی افغانستان پرواز می کنند، مورد شناسایی قرار می گیرند.
سپس مسعوده کاکړ، نخستین کنترولر فضایی از طبقۀ اناث، به نمایندگی از کارمندان تنظیم ترافیک هوایی صحبت کرده، گفت: با استفاده از این سیستم، اکنون می توانیم خدمات بیشتر معیاری را ارائه کرده و ترافیک هوایی مورد کنترول قرار گیرد و همچنان با استفاده از این سیستم، پروازهای هوایی به خصوص پروازهای عبوری، افزایش خواهد یافت.
سپس رئیس‌جمهور غنی صحبت کرد و ضمن تشکر از کوشش ها و زحمات مسئولین اداری هوانوردی به خاطر نصب سیستم جدید رادار و آموزش کارکنان مسلکی در داخل کشور، برای تمام ملت افغانستان نصب و فعال شدن سیستم مذکور را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که استقلال فضایی از تعهدات مهم حکومت بود که امروز بدست آمد.

رئیس‌جمهور گفت: در گذشته دهلیزهای هوایی که باید از فضای افغانستان عبور می‌کرد، وجود نداشت، اکنون این زمینه فراهم شده است. هدف مهم ما اینست که افغانستان به چهارراه منطقه مبدل شود و به زودی از طریق زمینی نیز به این هدف می‌رسیم.
وی با اشاره به اهمیت تکنالوژی گفت که در حال حاضر در بخش تکنالوژی یک تحرک و پیشرفت به وجود آمده است و این جای خرسندی است که ما جدیدترین تکنالوژی قرن 21 را به کار می‌بریم که در منطقه نظیر ندارد.
رئیس‌جمهور کشور خاطر نشان کرد: هزینۀ را که ما بخاطر خدمات هوایی می‌پرداختیم، بالغ بر صدها میلیون دالر می گردید، اما امروز با استفاده از تکنولوژی جدید به دست افغان ها، هزینه خدمات هوایی اندک، کیفیت آن بلند و درآمد آن افزایش می‌یابد.
در اخیر، رئیس‌جمهور به مقامات مربوطه جهت حفاظت و مدیریت بهتر میدان هوایی بین المللی حامد کرزی دستور داد که هیچ کس را با اسلحه اجازه ورود به میدان هوایی ندهند و از تشریفات بی مورد در مقابل طیارات نیز جلوگیری نمایند.
قابل یادآوری است که با نصب این سیستم، افغانستان دارای پیشرفته ترین سیستم رادار هوایی گردید که با استفاده از آن حریم هوایی کشور در روی اسکرین معلوم و حفاظت خواهد شد. همچنان ظرفیت حریم هوایی افغانستان جهت پروازها افزایش و فاصله میان پروازها به شکل عمودی و افقی کاهش می یابد، مسیرهای هوایی در فضای کشور بیشتر می شود و طیارات با ارتفاع بلند پرواز می‌توانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала