رهائی تروریست 11 سپامبر امریکا از محبس

© AP Photo / Chao Soi Cheongحمله تروریستی 11 سپتامبر 2001
حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجرم اساسی حمله تروریستی 11 سپتامبر از محبس رها می شود

مجرم سپتامبر 11، 2001، یک شهروند مراکشی منیر Motasadek، دانشجوی سابق هامبورگ، که در آلمان به پانزده سال حبس محکوم شده بود، قبل از سپری مدت حبس از زندان آزاد شود.
اسپوتنیک به نقل از DPA ، قسمیکه فراوک کیلر سخنگوی سارنوال عمومی محکمه عالی آلمان توضیحات داد، محبوس فوق الذکر در ماه اکتوبر سال جاری از محبس رها میگردد و به مراکش فرستاده میشود.

گفته میشود، در صورت که به آلمان برگردد، مقامات آلمانی می توانند او را دوباره دستگیر کنند.

Firefighters work beneath the destroyed mullions, the vertical struts which once faced the soaring outer walls of the World Trade Center towers, after a terrorist attack on the twin towers in New York. (File) - اسپوتنیک افغانستان
دخالت عربستان در عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر
قابل ذکر است که شیخ مشعل بن حمد آل ثانی سفیر قطر در واشنگتن در حاشیه دیدار با سناتور جان کورنین در گفتگو با فارن پالیسی گفت: اتباع و دیپلمات‌هـای عربستان در حادثه 11 سپتامبر نقش مستقیم داشته اند، من از همه خبرنگاران درخواست میکنم از سازمان سیا بخواهند که فهرست شهروندان سعودی را که در 5 سال گذشته با گذرنامه سیاسی عربستان وارد امریکا شده و هویت تروریستی آنها برای سازمان سیا قطعی شده، افشاء نماید.
شیخ مشعل در ادامه افشاء گری‌هـای خود در مورد نقش سفارت عربستان سعودی در حادثه تروریستی 11 سپتامبر افزود: عربستان تفکر افراطی را در بین کشور‌هـای عربی رهبری میکند و با تروریست خواندن قطر و گروه‌هـای اسلامی دیگر، سعی دارد نقش وهابیت و دالرهای سعودی را در تروریزم ـ کم اهمیت جلوه دهد.
سفیر قطر در واشنگتن افزود: ریاض با تروریست خواندن قطر سعی دارد افکار عمومی امریکا را منحرف و جاستا را کمرنگ کند.« قانون جاستا، تحت عنوان اجرای عدالت در برابر حامیان تروریسم»مصوبه کنگره امریکا به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 حق قانونی میدهد که از دولت سعودی غرامت دریافت کنند.
Боинг, следовавший рейсом 175 United Airlines врезался в южную сторону башни - اسپوتنیک افغانستان
افشای دست داشتن خاندان حاکم سعودی در حمله 11 سپتامبر
به نظر میرسد یکی از پیامدهای تنش در روابط دوحه- ریاض افشاگری دو طرف از نقش یکدیگر در ترویج تروریزم تکفیری وحملات تروریستی در سراسر جهان از جمله حملات تروریستی 11 سپتامبر است و حالا یک مقام رسمی قطر برای اولین بار نقش سعودی‌هـا را در این حمـات افشا میکند هر چند مقام‌هـای امریکایی در حال حاضر با دالرهای نفتی که از عربستان مصرف میکند این پرونده را مسکوت نگه داشته اند اما بعید به نظر میرسد این پرونده در زمان مناسب به جریان نیفتد. چرا که علی رغم سرپوش دولت امریکا بر این پرونده، مقام‌هـای امریکایی به خوبی میدانند که در زمان حاضر مهمترین تهدید علیه غرب ناشی از تروریزم افراط گرایی تکفیری است که از آموزه‌هـای فرقه جعلی وهابیت در مدارس سعودی در سراسر جهان تولید میشود و هیچ اشتراکی میان ارزش‌هـای مورد نظر آنان با تکفیری‌هـا وجود ندارد.
شاید غرب تصور میکند با اجرای برنامه 2030 توسط محمدبن سلمان میتواند جامعه افراط گرای عربستان را متحول سازد اما غافل است که بدون پایان دادن به فرقه جعلی وهابیت که مورد تائید هیچ یک از مذاهب اسلامـ هم نیست و بستن مدارس آموزش این آیین در سراسر جهان، تغییر این جامعه غیر ممکن است و شاید پرونده دست داشتن احتمالی عربستان در 11 سپتامبر برای چنین روزهایی نگه داشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала