ائتلاف عربی تحقیقات درباره حمله هوایی بر بس در یمن را آغاز کردند

© REUTERS / Khaled Abdullahائتلاف عربی تحقیقات درباره حمله هوایی بر بس در یمن را آغاز کردند
ائتلاف عربی تحقیقات درباره حمله هوایی بر بس در یمن را آغاز کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف عربی تحقیقات درباره حمله هوایی بر یک بس مسافربری دانش آموزان در یمن را آغاز کرده اند.

حمله هوایی ائتلاف عربی به یمن - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوایی ائتلاف عربی به یمن
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، یک منبع ارشد در ائتلاف عربی گفته است، که ائتلاف یک گروه را برای بررسی این حادثه و روشن شدن هدف این عملیات تعیین می کند و نتایج تحقیقات به زودترین وقت معلوم خواهد شد.

پیش از این ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی گفته بود، که این حمله بر جنگجویان حوثی که می خواستند از این منطقه بر جیزان راکت پرتاب کنند، صورت گرفته است.

سازمان ملل امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای در پی حمله هوایی دیروز ائتلاف سعودی به صعده اعلام کرد، هرگونه‌ای حمله‌ای که مستقیما غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، «جنایت جنگی» است.

در این بیانیه آمده است که «از طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم که به قوانین بین المللی احترام بگذارند».

فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله ائتلاف عربی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در صعده یمن خواستار تحقیق فوری و مستقل در این خصوص شد.

جنگنده‌های ائتلاف عربی پیشتر بس حامل دانش‌آموزان را در صعده مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن طبق اعلام کمیته صلیب سرخ 50 تن کشته که اکثر آن‌ها کودک بودند و 77 تن دیگر نیز زخمی شدند.

یادآوری می کنیم، که درگیری در یمن و رویارویی نیروهای دولتی و شورشیان شیعه حوثی-جنبش انصارالله از ماه اگوست 2014 آغاز شد که در ماه مارچ 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حمله به این کشور را آغاز کرد. کشورهای متحد عربستان سعودی در جنگ یمن عبارت از بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، مصر، اردن، مراکش، پاکستان و سودان می باشند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала