حمله گروهی طالبان در غزنی عقب زده شد

© Sputnik / JAKحملات گسترده طالبان به مرکز ولایت غزنی
حملات گسترده طالبان به مرکز ولایت غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
غزنی، ولایتی که در این اواخر شاهد بیشترین حملات مخالفان مسلح به برخی ولسوالی ها و حومه های شهر بود، طالبان مسلح حوالی ساعت 2 بامداد روز جمعه از چند سو به شهر غزنی یورش برده و به درگیری با نظامیان افغان پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی خبر داده است که حمله گروهی طالبان مسلح به شهر غزنی پس از مقاومت شدید نیروهای امنیتی و دفاعی به عقب زده شده است.
در خبرنامه وزارت دفاع ملی آمده است:" دشمنان مردم افغانستان که می‌خواستند شهر باستانی غزنی را به خاک و خون بکشانند، با مقاومت شدید نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شدند و نتوانستند نقشه‌شان را پیاده کنند."
خبرنامه افزوده:"دشمنان از شهر غزنی بیرون رانده شدند و حدود ۱۵۰ تن کشته و زخمی از آنها بجا مانده است. متاسفانه دشمن در ناحیه چهارم شهر غزنی و مناطق (پی آر تی) در خانه‌های مردم جابجا شده و فیرهای منفرد انجام می‌دهند."
وزارت دفاع ملی تاکید کرده که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور بخاطر تصفیه این مناطق از زمین و هوا داخل اقدام شده‌اند.
گفتنی است که طالبان مسلح نیمه‌های شب گذشته شهر غزنی را از چهار جهت هدف حمله قرار دادند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. 

شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی با اشاره به پیشروی طالبان به طرف مرکز شهر، از احتمال سقوط این شهر به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

اما وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله تاکید کردند که نیروهای ویژه امنیتی و دفاعی به شهر غزنی اعزام شده اند و حملات هوایی و زمینی علیه تروریستان ادامه دارد.
حال وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی توانستند که پس از ساعت‌ها درگیری نفس‌گیر با طالبان آنان را به عقب بزنند.
به گفته ی مسوولان، نیروهای ویژه بسیاری بخش ها را دو باره از طالبان پس گرفته اند و نبرد در سه بخش در غرب شهر ادامه دارد.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: "در شب گذشته از پکتیکا، زابل و میدان وردگ بالای شهر غزنی حملات تهاجمی را انجام دادند که این فعالیت جداگانه بود اما نیروهای امنیتی و دفاعی در شهر آماده گی های داشتند."
گفته می شود که در این درگیری ها تلفات سنگین به مخالفان مسلح و همچنان نیروهای امنیتی و غیر نظامیان وارد شده است.
وزارت داخله می گوید: رقم تلفات بالا است اما آمار دقیق آن تا کنون معلوم نیست

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала