متهم شدن نیروهای دولتی در غزنی به برخورد دوگانه

© Sputnik / M.Naderi متهم شدن نیروهای دولتی در غزنی به برخورد دوگانه
متهم شدن نیروهای دولتی در غزنی به برخورد دوگانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست اجراییه حکومت نیروهای دولتی را در پیکار با هراس افگنی به برخورد دوگانه متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق می گوید که جای سوال است که چرا جنگ ها فروکش نکرده است؛ طالبان در آستانۀ عید نباید جنگ کنند. سوال دیگر از حکومت است که چرا از مردم دفاع کرده نمی‌تواند.
پس از گذشت 3 ساعت از حملۀ طالبان بر شهر غزنی، وزارت امورداخله می‌گوید که اکنون این شهر به گونۀ کامل در دست نیروهای امنیتی است.
طالبان، حوالی ساعت یک بامداد امروز (جمعه 19 اسد) از چندین استقامت بر شهر غزنی حمله کردند و خودشان را بر بخش‌های مهم این شهر — تا نزدیکی‌های فرماندهی پولیس و ساختمان ولایت — رساندند.
اعضای شورای ولایتی غزنی، می‌گویند که طالبان منطقه‌های موی مبارک، امام حداد، میرحیدرآباد، سنجدتک و بخش‌های از حوزۀ دوم امنیتی را در تصرف خود آورده بودند.
تصویرهایی‌که فرید احمد مشعل، فرمانده پولیس غزنی در فسبوکش نشر کرده، نشان می‌دهند که جسدهای طالبان در بخش‌هایی از داخل شهر غزنی افتاده‌اند.
اما، نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت پس از گذشت 3 ساعت از این حمله در یک نشست خبری در کابل گفت که کنترول شهر بدست نیروهای دولتی است.
او هرچند گفت که در درگیری‌هایی که میان طالبان و نیروهای دولتی در این ولایت رخ دادند، شمار زیادی از جنگجویان طالبان کشته شدند اما در بارۀ شمار دقیق آن چیزی نگفت.
در همین حال، اعضای شورای ولایتی غزنی می‌‎گویند که در درگیری‌ها، ساختمان تلویزیون ملی در ولایت غزنی و نیز شماری از آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی آتش گرفتند.
در این میان، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت به ویژه نیروهای دولتی را در پیکار با هراس افگنی به برخورد دوگانه متهم می‌سازد: جای سوال است که چرا جنگ ها فروکش نکرده است؛ طالبان در آستانۀ عید نباید جنگ کنند. سوال دیگر از حکومت است که چرا از مردم دفاع کرده نمی‌تواند.
آقای محقق هم‌چنان گفته است:«این برای مردم افغانستان یک سوال است که در بعضی جاها حکومت سریعاً وارد عمل می شود و می تواند کاری بکنند اما در بعضی جاها این کار را نمی کند.
معاون دوم ریاست اجرایی در پاسخی به این پرسش که به عنوان سهم دار حکومت وحدت ملی چه نقشی در مسایل جاری کشور دارد، می گوید که از بسیاری برنامه های امنیتی حکومت به شمول همکاری با داعش در جریان نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала