بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد امریکا در مورد خلع سلاح هسته‌ای

© AP Photo / Susan Walshترامپ و کیم جونگ اون پس از امضای سند نهایی اجلاس سنگاپور
ترامپ و کیم جونگ اون پس از امضای سند نهایی اجلاس سنگاپور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات کوریای شمالی پیشنهادات جانب امریکایی را درباره خلع سلاح جزیره کوریا رد کردند و آنها را "راهزنانه" توصیف نمودند .

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را CNN به نقل از یک منبع بلندپایه دیپلماتیک خبر داد. به گفته این منبع، واشنگتن همچنان "پیشنهادات خاصی را برای آغازو تکمیل مراحل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره ارائه می دارد، که به طور کامل قابل اثبات است". آنها همچنان زمان محدود را برای عملی ساختن برنامه های پیشنهادی مشخص ساخته اند.
منبع ابراز داشت که دولت ترامپ یک مقطعه زمانی به کوریای شمالی پیشنهاد داده تا این کشور بر مبنای آن ظرف مدت 6 تا هشت ماه، بخش بزرگی از تسلیحات هسته‌ای خود را به امریکا یا یک کشور ثالث انتقال دهد.
به گفته دو مقام آگاه از مذاکرات میان دو کشور، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا هم طی دو ماه گذشته بارها درخصوص این طرح با مقام‌های کوریای شمالی رایزنی کرده، اما هر بار با مخالفت آن‌ها مواجه شده است.
مشخص نیست که واشنگتن در قبال این پیشنهاد، چه امتیازهایی را به طرف مقابل وعده داده است. 

کوریای شمالی:نحوه برخورد امریکا با توافقات سنگاپور ما را نگران ساخته - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی:نحوه برخورد امریکا با توافقات سنگاپور ما را نگران ساخته

رسانه تاکید می‌کند که با وجود گذشت چند ماه از دیدار سران دو کشور، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را برای مقام‌های امریکایی فاش نکرده است.
منابع خبری می‌گویند که اولویت دولت ترامپ درحال حاضر تنها اطلاع از ابعاد زرادخانه هسته‌ای کوریای شمالی است.
همین منابع خبر می‌دهند که به موجب پافشاری پمپئو بر طرح پیشنهادی، فضای مذاکرات میان دو کشور در هفته‌های گذشته رو به سردی رفته است.
وزارت امور خارجه کوریای شمالی اخیرا پس از سفر مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکابه پیونگ یانگ، بیانیه‌ای منتشر کرده و رفتارهای امریکا را «تبهکارانه» و «تاسف ‌بار» توصیف کرده بود.
آنچه در ماه های گذشته بارها مورد انتقاد دولت کوریای شمالی قرار گرفته و موجب تنش در مذاکرات میان دو کشور شده، اظهارات گاه و بیگاه مقام های امریکایی علیه پیونگ یانگ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала