ترامپ کارمند سابق کاخ سفید را یک انسان «حقیر» نامید

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ کارمند سابق کاخ سفید را یک انسان «حقیر» نامید
ترامپ کارمند سابق کاخ سفید را یک انسان «حقیر» نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال ادعاهای یک کارمند سابق کاخ سفید در کتاب جدید خود درباره نژادپرستی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا این مشاور سابق خود را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از USA Today، دونالد ترامپ، ردیس‌جمهور امریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت، اوماروسا مانیگو نیومن، کارمند سابق کاخ سفید و نویسنده این کتاب "یک انسان حقیر و یا یک انسان که دارای زندگی سطح پایینی" داشته باشد است.
ترامپ در پاسخ به خبرنگار USA Today درباره مانیگو نیومن، او را فردی توصیف کرد که زندگی سطح پایین و بزهکارانه‌ای دارد.
این اظهار نظر از سوی ترامپ در حالی مطرح می‌شود که اوماروسا این هفته ودر آستانه انتشار کتاب جدیدش با عنوان "روانی" که به موضوع دوران فعالیتش در کاخ سفید می‌پردازد، در حال برگزاری تور نشست‌های خبری خود است.
مانیگو نیومن در کتاب خود ادعاهای مخربی را علیه رئیس‌جمهور امریکا مطرح می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به نژادپرست بودن ترامپ اشاره کرد.

ترامپ قصد داشت در مراسم تحلیف به کتاب خودش سوگند یاد کند! - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ قصد داشت در مراسم تحلیف به کتاب خودش سوگند یاد کند!

او در کتاب خود می‌نویسد: نمی‌خواستم این را باور کنم. من چیزهایی که مردم درباره او می‌گفتند را تکذیب کردم چون آن‌ها او را آن طور که من می‌شناختمش، نمی‌شناختند. باید رنج پی بردن به نژادپرستی او با چشمان خودم و شنیدن حرف‌های او با گوش‌های خودم را بارها تجربه می‌کردم تا دیگر نتوانم آن را انکار کنم.
نویسنده این کتاب همچنان بدون مدرک مدعی شده است که فیلم‌هایی از ترامپ وجود دارد که طی برنامه تلویزیونی او ضبط شده‌اند و نشان می‌دهند که ترامپ چندین بار از الفاظ توهین‌آمیز درباره سیاهپوستان استفاده می‌کند.
مانیگو نیومن تایید کرده است که هیچ‌گاه نتوانسته این فیلم‌ها را ببیند یا بشنود اما به سه منبع بدون نام اشاره می‌کند که محتوای این فیلم‌ها را توضیح داده‌اند.
او در کتاب خود مدعی شده است که دونالد ترامپ قصد داشته در مراسم تحلیف خود به جای کتاب مقدس مسیحیان به یک نسخه از کتاب خود سوگند یاد کند.
به نوشته اوماروسا، ترامپ ایده‌ سوگند یاد کردن به کتاب خود با نام "هنر معامله" را به جای کتاب مقدس مسیحیان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مطرح کرده و نظر او را در خصوص آن پرسیده است. او در کتاب خود می‌نویسد: از من پرسید، اوماروسا نظرت چیست که به "هنر معامله" سوگند بخورم؟
به نوشته مانیگو نیومن، هنگامی که او از ترامپ درباره شکستن سنت مراسم تحلیف سوال می‌کند، ترامپ در پاسخ به او می‌گوید: "هنر معامله" پرفروش‌ترین کتاب و بزرگ‌ترین کتاب تجاری در تاریخ است و نشانگر روش من برای ایجاد معامله‌های بزرگ برای کشور است. فقط فکر کن چند نسخه از آن فروش خواهد رفت!
نویسنده کتاب "روانی" مدعی شده است که ترامپ این اظهارات را با مزاح بیان کرد اما او معتقد است که او در بیان این ایده جدی بوده است.

مانیگو نیومن همچنان ادعا کرده است که ترامپ پس از یکی از دیدارهایش با مایکل کوهن، وکیل شخصی‌اش، یک کاغذ را در دهان خود کرده و آن را جویده است.
او در این کتاب می‌نویسد: دیدم که او یک یادداشت را در دهان خود کرد. از آن جا که ترامپ همیشه ترس از میکروب داشته، از دیدن اینکه او انگار کاغذی را می‌جود و قورت می‌دهد، شگفت‌زده شدم. مساله باید چیز بسیار بسیار حساسی بوده باشد.
بر اساس گزارش واشنگتن پست، این ادعا موجب خنده تعدادی از دستیاران کاخ سفید شده و آنان این اظهارات را غیرواقعی دانسته‌اند.
مانیگو نیومن همچنین می‌گوید، هنگامی که کاخ سفید را ترک کرد به او پرداخت ماهانه مبلغ 15 هزار دالری پیشنهاد شد تا در کمپین 2020 ترامپ مسئولیت "سمتی ارشد" را برعهده گیرد اما این پیشنهاد با توافق سکوت بسیار سختگیرانه‌ای همراه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала