تلفات سنگین نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتلفات سنگین نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب
تلفات سنگین نیروهای امنیتی در ولایت فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته، طالبان به کمپ چینی‌ها در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب حمله گروهی نمودند که در نتیجه گفته می‌شود که به تعداد 30 تن از سرباز ارتش ملی را کشته و 18 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان شب گذشته به کمپ چینی‌ها در ولسوالی عورماچ ولایت فاریاب حمله گروهی را انجام دادند که در نتیجه این حمله گروهی گروه *طالبان 30 سرباز ارتش ملی کشته و 18 تن دیگر از آنها زخمی و همچنان چهار سرباز نیروهای امنیتی دیگر ناپدید می‌باشند، گفته شده است که تمامی مهمات و سلاح های این نیروها را طالبان با خود برده اند.
همچنان گفته های هم وجود دارد که در این کمپ یک تولی ارتش قرار داشت که از چند روز به این طرف نیاز به کمک داشتند اما حکومت محلی و مرکزی هیچگونه کمکی برای آنان نفرستادند تا اینکه همه این سربازان کشته و زخمی و هم اسیر طالبان شدند و از دیشب تا کنون این کمپ در اداره جنگجویان طالبان قرار دارد.
قابل ذکر است که کندک اول ارتش در ولسوالی غورماچ این ولایت از دو روز که در محاصره جنگجویان طالبان قرار دارد و در حالیکه با این گروه در حال نبرد هستند هیچگونه کمک های هوایی و زمینی برای این سربازان فرستاده نمی‌شود.
در همین حال کارشناسان بارها حکومت را به برخورد دوگانه با نیروهای امنیتی متهم کرده و گفته اند، در حالیکه نیروهای امنیتی به کمک‌های جدی نیاز می‌داشته باشند حکومت برایشان کمک نمی‌فرستد تا اینکه تمامی پاسگاه و یا فرماندهی را تروریستان تصرف می‌کنند سرابازان را به شهادت می‌رسانند بعد حکومت برای تصرف دوباره آن پاسگاه نیرو می‌فرسد.

*طالبان گروه تروریستی ممنوع در روسیه

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала