ترکیه تسلیم امریکا نمی شود

© AFP 2023 / Adem Altanرجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب اردوغان. ما تسلیم نمی شویم.

رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد تصمیم امریکا مبنی بر بلند بردن مالیات گمرکی امریکا در مقابل فولاد و المونیم ترکیه اظهار داشت که ترکیه پاسخ متناسب به امریکا میدهد.
به گزراش اسپوتنیک، اردوغان در این ارتباط گفت: «آنچه که می خواستند از طریق توطئه و کودتا بدست بیاورند، موفق نشدند و حالا سعی میورزند با فشار اقتصادی یعنی جنگ اقتصادی به هدف خود برسند.

اردوغان امریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان امریکا را تهدید کرد
ما رقم بازی آنها را میدانیم و تدابیر در مقابل آنها داریم، ما تسلیم نمی شویم. شما با دالر خود بر ما حمله می کنید، ولی نمی دانید که ما به شیوه دیگر مشکلات خود راحل می نمایم».

وی افزود: «ما به بازار و ائتلاف دیگر رجوع می نمایم و به این شکل به کسانی جواب میدهیم که علیه ما جنگ اقتصادی را اعلام نموده اند، آنها مالیات فولاد و المونیم را بلند برده اند. چنین اقدام در چوکات بازار جهانی درست نیست».
اردوغان تاکید کرد که امریکا زبان حق را نمیداند اما انقره میداند که به کدام زبان با آنها صحبت نماید. وی گفت: «ما باید با کسانیکه پارتنرهای استرتیژیکی خود را قربانی روابط با سازمانهای تروریستی میکند، وداع می نمایم. امریکا سعی می ورزد 81 ملیون اتباع ترکیه را بخاطر کشیش که با سازمان تروریستی ارتباط دارد قربان کند. می بخشید، ما به مثابه کشور حقوقی کاری را انجام خواهیم دارد که آنرا ضرور میدانیم».
قابل یادآوری است که روابط ترکیه و امریکا بعد از بلند بردن مالیات المونیم و فولاد ترکیه تا 20% و 50% برهم خورد. این تدابیر امریکا باعث بلند رفتن ارزش دالر در ترکیه شد و مساله دوم- رعایت از قانون حقوق بشر و بازداشت کشیش امریکائی در ترکیه میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала