صالح: صلح پاکستان، تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehصالح: صلح پاکستان، تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود
صالح: صلح پاکستان، تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی می‌گوید که پاکستانی‌ها اگر روزی حاضر شوند که با افغانستان صلح کنند آن صلح شبه تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی در صفحه فیس‌بوک‌اش نوشته است که از دید بزرگ واستراتیزیک دستاورد های نظامی طالبان برای پاکستان موقف قویتر و دست بالا در مذاکرات جهانی و به خصوص با امریکا ایجاد می‌نماید تا برای موقف منطقوی خودشان چانه زنی بیشتر نمایند.
صالح افزود که کشتار و خرابی که طالبان انجام می‌دهند برای افغانستان هیچ پیامد جز بدبختی بیشتر ندارد. طالبان وسیله کشتار و تخریب در افغانستان اند تا با شکست و تضعیف پروسه دولت سازی در اینجا امریکا وادار به داد و ستد بزرگ با پاکستان شود.
وی تصریح کرد که مردم سالهای امارت طالبان را بیاد دارند که غیر از شلاق زدن زنان، رکود مطلق اقتصادی، پوسیده‌گی فرهنگی و اجتماعی، تعصب و قومگرایی، وابستگی عام و تام به اسلام آباد، ستایش از فقر زیرنام اراده خدا، گسترش روحیه شکسته و عقب مانده گی و تاسیس اداره اندیوالان قبیله و شاخه قبیله چیز دیگر نبود.
رئیس پیشین امنیت ملی اظهار داشت که در میان رهبری طالبان هیچ تحصیل یافته باورمند به افغانستان وجود ندارد و در ظاهر امر صلاحیت در اختیار ملا‌هایی است که در مدرسه‌های پاکستان درس خوانده اند و با هر نوع پدیده ترقی و توسعه از بنیاد مخالف اند.
امرالله صالح گفت که پاکستانی ها اگر روزی حاضر شوند که با افغانستان صلح کنند آن صلح شبه تجزیه غیر رسمی افغانستان خواهد بود یعنی دولت واحد و با ثبات و یک نیروی امنیتی واحد زیر امر کابل را خلاف منافع خود می‌بینند. ازینرو جنگیدن در برابر طالب جنگ استقلال و عزت افغانستان است.

صالح افزود: طالبانی که سلاح بدست دارند چوب سوخت اند و وسایل مصرفی اند. طالبانی که در شورای کویته جمع اند یک مشت مزدور برای سرکوب روند ترقی و مدرنته اند که اردوی پاکستان آنها را تمویل و تجهیز می‌کند.
وی تصریح کرد که شاید بعضی ها فکر کنند که طالبان تغییر کرده اند. شاید بعضی از طالبان تغییر کرده اند ولی پاکستان و فکر استعاری پاکستان در قبال ما تغییر نکرده است. با هر وسیله‌ای که می‌توانیم باید به طالب ضربه برسانیم. این وسیله می‌تواند پیوستن به صفوف قوای مسلح باشد ، اطلاع رسانی باشد، نوشتن و آگاهی دهی باشد و یا هم خنثا سازی هسته‌های خوابیده دشمن درساحات زیست ما باشد. راه‌های مختلف است که با این مار چند سر مبارزه کنیم و به مبارزه خویش فخر نماییم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала