پوتین وارد قزاقستان شد تا در پنجمین نشست کشورهای خزر اشتراک کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپوتین وارد قزاقستان شد تا در پنجمین نشست کشورهای خزد اشتراک کند
پوتین وارد قزاقستان شد تا در پنجمین نشست کشورهای خزد اشتراک کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه برای شرکت در پنجمین نشست کشورهای حاشیه دریای خزر وارد قزاقستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه وارد قزاقستان شد تا در پنجمین نشست کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند.
هواپیمای حامل رئیس‌جمهور روسیه در میدان هوائی آق‌تاو شهر صنعتی دریای خزر نشست. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وارد کاخ "دوستی" شد و در آنجا با رئیس‌جمهور قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و ایران که قرار است پنجمین نشست کشورهای حاشیه خزر برگزار شود دیدار خواهد کرد.
در پایان پنجمین نشست کشورهای حاشیه دریای خزر قرار است کنوانسیون وضعیت حقوقی خزر که پروژه آن در چارچوب اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای مذکور در تاریخ 4-5 دسمبر سال 2017 میلادی در مسکو روسیه نهایی شده، به امضا برسد.
همچنان انتظار می‌رود که در جریان این نشست میان کشورهای ساحلی دریای خزر تعدادی از اسناد بین المللی از جمله 3 توافقنامه در زمینه همکاری در حوزه گردشگری، تجارت و اقتصاد و پیشگیری از حوادث در دریای خزر به امضا می‌رسد.
علاوه بر این کشورهای مذکور 3 پروتکل به توافقنامه در زمینه همکاری در حوزه امنیت در خزر از 18 نوامبر سال 2010 که مربوط به مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم و تعامل نهادهای مرزی کشورهای ساحلی می‌باشد را نیز امضا می‌کنند.
در پایان این اجلاس اطلاعیه پنجمین نشست سران کشورهای حاشیه‌ای خزر منتشر می‌شود.
علاوه بر این امروز هم در آستانه نشست وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه‌ای خزر برگزار می‌شود.
بعد از اتمام این نشست مراسم امضای اسناد دو جانبه برگزار می‌شود و پس از آن روسای جمهور یک کنفرانس مطبوعاتی دایر می‌کنند و بعداً همه آن یک عکس مشترک خواهند گرفت.
نتیجه اصلی این نشست انتظار می‌رود امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی خزر که کار آن از سال 1996 آغاز شده بود باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала