معیارهای دوگانه CIA

© AP Photo / CIAدر باره مساله معیارهای دوگانه CIA
در باره مساله معیارهای دوگانه CIA - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره مرکزی استخبارات امریکا طی سالهای زیادی از معیارهای دوگانه کار میگیرد. دیوید پیترییوس رئیس اسبق CIA از زندانی شدن، باوجود آن، رهایی یافت که به بیوگرافیست خود که همزمان معشوقه او بود، هشت کتابچه یادداشت حاوی معلومات در اختیار قرار داد که رازهای دولتی، بشمول اسامی اجنتان محرم، را تشکیل میداد.

میلوین گودمن (Melvin Goodman) در مقاله منتشره در نشریه «CounterPunch»، چاپ امریکا در ادامه می نویسد، در عین حال ریالیتی وینیر، زبانشناس اسبق ВВС، تمام سال گذشته را در پشت پنجره های زندان سپری نمود و منتظر صدور حکم به اتهام فاش شدن پسته محرم راجع به مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 بود. امروز در امریکا هرکس که خواسته باشد، راجع به این مداخله صحبت میکنند.

راستی در این موارد هیچ چیزی نو وجود ندارد. به این ترتیب، جان دییچ رئیس اسبق CIA مواد محرم اوپراتیفی را در کمپیوتر خانگی خود جابجا نموده بود که همچنان برای دیدن پورونو سایت های نیز استفاده میکرد، ولی بیل کلینتون رئیس جمهور وقت او را بخشید.

سیموئیل بیرگر مشاور کلینتون در امور امنیت ملی به خاطر اینکه نیکر خود را از مواد محرم پر میکرد و از آرشیف ملی بیرون می برد، به جریمه ناچیز محکوم شد. و به لوی سارنوال البیرتو گانسالیس حتی به این خاطر اتهام وارد نکردند که او در خانه خود اسناد سری راجع به نظارت کتلوی اداره امنیت ملی نگهداری میکرد. ولی دوست خوب من توم درییک را مطابق قانون راجع به مبارزه با فعالیت های جاسوسی به نقض خشن به خاطر «برخورد نادرست» با معلومات که در نهایت امر معلومات نامحرم ثابت گردید، متهم ساختند.

حالا به اساس معلومات وسایل اطلاعات جمعی ما مثال های چنین معیارهای دوگانه داریم. در هفته گذشته کارمند بلندپایه CIA برای روزنامه «واشنگتن پست» مقاله نوشته بود که به جنگ و استفاده از طیارات بی پیلوت به اهداف نظامی وقف شده بود. در تاریخ 6 اگست بیرنارد حادسون، مدیر اسبق شعبه CIA در باره مبارزه با تروریزم، راجع به «خطر نو» قرار داشتن طیارات بی پیلوت مسلح « در دست سازمان های نظامی غیردولتی» نوشته بود. به ارتباط جنگ طیارات بی پیلوت مساله بسیار جدی تر، بصورت مشخص شبکه ضد تروریستی محرم می باشد که در امریکا و دیگر کشورها وجود دارد و به خود اجازه پیشبرد جنگ های بی پایان بدون سرحد میدهند که از صحنه های واقعی نبرد دورتر قرار دارند. عمل امریکا در باره «نابودسازی نقطوی» — کشتار غیرعدلی اشخاص مظنون به تروریزم و افراد مسلح — مسایل جدی اخلاقی و حقوقی بالا میکند.

© AP Photo / Carolyn Kasterاستخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک

اما CIA به من، کارمند اسبق این موسسه، اجازه تحقیق چنین اعمال امریکا را نه داد.

در تاریخ 8 اگست مایکل موریل، معاون اسبق رئیس CIA، مقاله راجع به خطرات جنگ اطلاعاتی روسیه علیه ایالات متحده امریکا نوشته بود. موریل راجع به جنگ اطلاعاتی روسیه و ایالات متحده بسیار خوب مطلع می باشد، اما او نیز هیچگاهی از شورا در باره اجمال نشرات CIA اجازه این کار را دریافت کرده نمی توانست، تا بصورت آزاد اعمال ایالات متحده را مورد بحث قرار دهد. موریل میخواهد «روسیه را به مخارج جدی وادار سازد»، و ممکن، قبل از اینکه مناسبات دوجانبه را بدتر ساخت، بهتر است به دیپلوماسی سازنده رو آورد.

جالب اینکه این مقالات در روزنامه «واشنگتن پست» که شعار آن است:« دموکراسی در تاریکی میمیرد»، منتشر شده اند.

جان ریتسو، حقوق دان بلندپایه CIA و هوسی رودریگوس، مامور ارشد اوپراتیفی که امر نابودسازی 92 کست حاوی شکنجه ها در اداره یادشده را داده بود، این واقعیت را نفی میکنند که CIA از شکنجه ها و اهانت ها کار میگرفت.

مولف مقاله در اخیر می نویسد، چندی قبل، وقتیکه من جهت نوشتن راجع به پروسیجر تائید جینا هاسپیل به مقام ریاست CIA تلاش نمودم، به من اجازه بحث بر عرصه های کاری او که به مساله شکنجه ها و سوءاستفاده ها مربوط میشد، نه دادند. میخواهم تکرار نمایم که در اینجا هیچ چیزی امنیت ملی ایالات متحده امریکا را تهدید نمی کرد، در عین حال رسانه ها اسناد وسیع در باره این مساله منتشر ساختند، ولی CIA این معلومت را به مثابه معلومات محرم ارزیابی کرد. یکی از شیوه های چلنج دادن به تاریکی که دموکراسی ما را فرار گرفته، اینست، تا اصلاحات جدی در سیاست سانسور دولتی نسبت به کارمندان آن انجام گردند.

© Photo / YouTube/The OSS Society در باره مساله معیارهای دوگانه CIA
 در باره مساله معیارهای دوگانه CIA - اسپوتنیک افغانستان
در باره مساله معیارهای دوگانه CIA

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала