ورود کشتی جنگی امریکایی به آبهای سیاه

© Photo / Public domainورود کشتی جنگی امریکایی به آبهای سیاه
ورود کشتی جنگی امریکایی به آبهای سیاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتی جنگی "کارنی" متعلق به نیروی دریایی امریکا که مجهز به سیستم دفاع ضد راکتی است، برای دومین مرتبه طی سال جاری در آب‌های دریای سیاه مستقر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، قطعه شماره ششم نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که کشتی جنگی"کارنی" که مجهز به سیستم دفاع ضدراکتی «Aegis» می‌باشد، روز یکشنبه وارد آبهای دریای سیاه شد. بر اساس این اطلاعات، این کشتی برای انجام عملیات تامین امنیت دریایی و بهبود امکانات برای مشارکت با متحدان امریکا در منطقه به دریای سیاه عزیمت کرده است. 

"تایسون یونگ" فرمانده این کشتی امریکایی اعلام کرد که حضور "کارنی" در دریای سیاه نشان دهنده پایبندی تغییرناپذیر نیروی دریاییامریکا به امنیت و ثبات در این منطقه است. به گفته وی، مدت زمانی که این کشتی در منطقه حضور مستقیم دارد، کمک خواهد کرد تا مشارکت و تبادل اطلاعات و تجارب با متحدین و شرکای امریکا در منطقه بهتر صورت بگیرد.
پیش از این، کشتی جنگی "کارنی" در ماهجنوری سال جاری به دریای سیاه آمده بود. در آن زمان مقامات نظامی روس این حضور را اقدام دوستانه‌ای در برخورد با روسیه تلقی نکرده بودند.
بر اساس کنوانسیون مونتری مربوط به سال 1936، کشتی‌های جنگی کشورهای غیرساحلی دریای سیاه نمی‌توانند بیشتر از 21 روز در این منطقه حضور داشته باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала