دستور رئیس جمهور غنی برای اعزام نیروی بیشتر به غزنی

© Photo / ARG / ARGدستور رئیس جمهور غنی برای اعزام نیروی بیشتر به غزنی
دستور رئیس جمهور غنی برای اعزام نیروی بیشتر به غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور غنی، در نشست فوق العاده امنیتی بر اعزام نیروی بیشتر به ولایت غزنی تاکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پس از بررسی وضعیت جنگ در ولایت غزنی، دستور اعزام نیروهای حمایوی تازه‌نفس را به آن ولایت داده‌است.
هارون چخانسوری؛ از سخنگویان ارگ ریاست جمهوری گفته‌است که رئیس جمهور اشرف غنی در این نشست با والی غزنی، فرمانده قول اردوی 203 تندر، فرمانده پولیس و رئیس امنیت ولایت غزنی صحبت کرده‌ و آن‌ها در مورد وضعیت امنیتی این ولایت معلومات داده‌اند.
این درحالی‌ست که جنگ در ولایت غزنی وارد چهارمین روز گشته و در جریان روزهای گذشته، نبردهای سنگین میان نیروهای دولتی و طالبان وجود داشته‌اند.
به اساس گزارش‌های نشر شده، تا هنوز ده‌ها از هر دوطرف کشته شده و افراد طالبان برخی از نهاد دولتی را نیز به آتش کشانیده‌اند.
در نشست فوق العاده با والی، فرمانده پولیس، رییس امنیت ملی ولایت غزنی و فرمانده قول اردوی تندر، وضعیت امنیتی غزنی را از این مقام‌ها جویا شد.
رییس‌جمهور هم چنین از تلاش‌های نیروهای دولتی در راستای مبارزه با هراس‌افگنان در غزنی ستایش کرده است.
این در حالی است که از بامداد روز جمعه تاکنون، جنگ شدید در ولایت غزنی جریان دارد. اعضای شورای ولایتی غزنی ، گفته‌اند که طالبان روز جمعه ساختمان مقام ولایت، فرماندهی پولیس و ریاست امنیت ملی غزنی را چندین ساعت در کنترل شان داشته‌اند.
به روایت شاهدان عینی و ساکنان محلی، اکنون بخش‌های بزرگی از شهر در اختیار طالبان است. گزارش هایی نیز از تسلط این گروه بر مقر فرماندهی پولیس، زندان و سایر دوایر دولتی آن شهر رسیده است؛ اما دولت مدعی است که همچنان بر نقاط کلیدی و استراتژيک شهر، مسلط است.

دولت پیشتر نیز ادعا کرده بود که نیروی کمکی بیشتری به غزنی فرستاده است. این در حالی است که مردم می گویند شاهد عملیاتی جدی از سوی نیروهای امنیتی علیه طالبان نبوده اند.

سخنگوی طالبان نیز گفته است که شاهراه‌های کابل، پکتیا، پکتیکا و زابل به طرف غزنی بسته است. هیچ فردی به غزنی رفته نمی تواند و تاکنون هیچ نیرویی وارد این شهر نشده است.

او تأکید کرده که معلومات نادرستی که از طرف دولت در این مورد نشر می شود، حقیقت ندارد.
با این حال، به دلیل قطع ارتباطات تلفنی با مرکز شهر غزنی، تأیید مستقل ادعاهای دوطرف، امکان پذیر نیست.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала