تاکتیک تازه جنگی طالبان بستن راه های اکمالاتی است

© Sputnik / JAKتاکتیک تازه جنگی طالبان بستن راه های اکمالاتی است
تاکتیک تازه جنگی طالبان بستن راه های اکمالاتی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی طالبان با حمله های تهاجمی بر شهر غزنی، بخش های زیادی از شاهراه کابل-کندهار را هم بستند، تا از رسیدن نیروهای کمکی به غزنی جلوگیری کنند.

کنترل شهر غزنی به دست نیروهای امنیتی افغانستان درآمد - اسپوتنیک افغانستان
کنترل شهر غزنی به دست نیروهای امنیتی افغانستان درآمد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از حمله‌های تهاجمی طالبان بر شهر غزنی، شاهراه کابل-کندهار نیز در چهار روز گذشته گواه چندین حمله طالبان بوده است.

کاروان‌های نیروهای دولتی تا رسیدن به غزنی با چندین کمین طالبان در مسیر راه روبه‌رو شدند و دیرتر به آن شهر رسیدند.

پیش از این نیز طالبان از این تاکتیک در نبردهای کندز استفاده کرده بود.

طالبان با ماین گذاری در شاهراه های عمومی مانع از رسیدن نیروهای کمکی می شدند و نیروهای کمکی ارتش افغانستان مجبور از راه ها و جاده های فرعی استفاده کنند و به همین خاطر این نیروها با تاخیر چند روزه به غزنی رسیدند.

عبدالحق عمری یکی از خبرنگاران طلوع نیوز می گوید، با کاروانی که او به سوی غزنی در حرکت بود، هفده بار با کمین رو به رو شد.

در همین حال یکی از سربازان ارتش افغانستان می گوید: این کمین‌های که ما امروز دیدیم، بسیار خطرناک بودند. تاکنون ما این‌گونه کمین‌ها را ندیده بودیم.

تهدیدهای طالبان از این شاهراه تا کنون دور نشده‌اند، چنان‌که روزانه برای ساعت‌ها بسته می‌ماند و یا صحنه نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان می‌شود.

با این حال، شهروندان افغانستان از بیکارگی مسئولان شکایت دارند و می گویند، که دولت به جای اینکه کاروان های گروه های تروریستی طالبان و داعش را با هلیکوپترها هدف قرار بدهند، حالا تروریست ها توانایی آن را پیدا کرده اند که کاراوان های بزرگ نیروهای ارتش افغانستان را در نزدیکی های پایتخت مورد حملات تهاجمی خود قرار بدهند.

یادآوری می کنیم، که طالبان روز جمعه نزدهم اسد؛ دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. از آن روز تاکنون جنگ به شدت در این شهر ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала