سناتور امریکایی خواستار بررسی دخالت پنتاگون در حملات یمن شد

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور امریکایی خواستار بررسی دخالت پنتاگون در حملات یمن شد
سناتور امریکایی خواستار بررسی دخالت پنتاگون در حملات یمن شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تد لیو، نماینده کنگره امریکا در نامه ای به بازرس کل پنتاگون، گفت که وزارت دفاع ایالات متحده باید تحقیق در مورد دخالت ایالات متحده در حملات یمن را آغاز کند که منجر به تلفات فراوان غیرنظامیان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در این نامه گفته می شود، ائتلاف عربی بار بار بر اهداف غیرنظامی در یمن حمله کرده است.
تد لیو، در نامه به کنگره نوشت: "من از شما می خواهم که تحقیقات را آغاز کنید تا درجه خطر را که وزارت های دفاع اشتراک کننده در عملیات های ائتلاف در یمن به بار آورده است، منشور وزارت دفاع این کشور ها را نقض می کند یا خیر".
لیو خاطر نشان کرد که او نگران آن است که ایالات متحده سربازان خود را تحت "تهدید اخلاقی و قانونی در همکاری با جنایات جنگی" قرار داده است.
کنگره از بازرس کل خواست تا مواردی که از سوی مقامات امریکایی در رابطه با ارسال سلاح های امریکایی به عربستان سعودی وجود دارد را بررسی کنند، زیرا از این سلاح ها شاید در حملات علیه غیرنظامیان در یمن استفاده شده باشد.
میرلا هادیب، نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن، هفته گذشته به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ده ها تن که بیشتر آن کودکان اند در حمله بر یک موتر در منطقه بازار داهانی در شهر سعد در شمال غربی یمن آسیب دیده اند.
کمیته بین المللی صلیب سرخ در توییتر گزارش داد که در این حادثه حداقل 50 نفر کشته و 77 تن زخمی شدند.

نخستین بانو مسلمان نامزد عضویت در کنگره امریکا شد+عکس - اسپوتنیک افغانستان
نخستین بانو مسلمان نامزد عضویت در کنگره امریکا شد+عکس

از اگست 2014 در یمن، درگیری بین نیروهای دولتی و گروه های شورشی شیعه مربوط جنبش انصارالله که نیز به حوثی معروف اند، همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала