روسیه در سواحل دریای خزر، پایگاه نظامی دریایی می‌سازد

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationروسیه در سواحل دریای خزر، پایگاه نظامی دریایی می‌سازد
روسیه در سواحل دریای خزر، پایگاه نظامی دریایی می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه از ایجاد یک پایگاه نظامی برای نیروهای دریایی روسیه در دریای خزر خبر داده و گفته است که یک پایگاۀ نظامی مدرن و با تمام امکانات برای این نیروهای ساخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع ملی روسیه می‌گوید که در دریای خزر یک پایگاه نظامی مدرن برای نیروهای دریایی روسیه ایجاد خواهد شد.
وزیر دفاع ملی روسیه در حالی در یک سفر رسمی به داغستان، روسیه می‌برد این مطلب را یادآور شده است.
سرگئی شویگو گفت: "در دریای خزر یک پایگاه نظامی مدرن با سیستم‌های مهندسی، ناوبری هیدروگرافیکی و با تمام تدارکات‌اش باید ساخته شود".
وزیر دفاع روسیه می‌گوید که یکی از مهم‌ترین مسائل، سازماندهی تعمیرات و نگهداری کشتی‌ها و ناوگان با توجه به توسعه امکانات کشتی‌ها در منطقه می‌باشد.

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر امضا شد

یادآوری می‌کنیم که کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر عصر یکشنبه و در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر آق‌تاو قزاقستان، توسط سران جمهوری روسیه، ایران، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان امضا شد.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهور قزاقستان، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان و قربانقلی بردی محمدوف، رئیس‌جمهور ترکمنستان این کنوانسیون را امضا کرده‌اند.
پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در دریای خزر، پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در این دریا، موافقتنامه بین دولت‌های کشورهای ساحلی دریای خزر در مورد همکاری‌های اقتصادی، موافقتنامه بین دولت‌های کشورهای ساحلی در زمینه حمل و نقل، موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر و پروتکل همکاری و تعامل نهادهای مرزبانی کشورهای ساحلی دریای خزر از جمله اسنادی بود که این کشورها امضا کردند.
دریای خزر دریای مشترک میان ایران و اتحاد جماهیر شوروی بود اما با فروپاشی شوروی و اعلام استقلال جمهوری‌های آن، سه کشور ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به جمع کشورهای ساحلی اضافه شدند.
بیش از ده سال پیش، کشورهای ساحلی خزر، به طور دو و سه جانبه این دریا را میان خود تقسیم کردند.
امضای این سند 22 سال به دلیل اختلافات اساسی میان کشورهای حاشیه دریای خزر (روسیه، ایران، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان) ادامه داشت و امروز با توافق 5 کشور ساحلی دریایی خزر این سند امضا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала