جنگ اردوغان و ترامپ ادامه دارد

© AP Photo / Presidential Press Serviceجنگ اردوغان و ترامپ ادامه دارد
جنگ اردوغان و ترامپ ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان در پی جنگ تجاری، خواستار تحریم آیفون توسط مردم کشورش شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیویورک تایمز، پس از سقوط ارزش لیره و مناقشه با رئیس جمهور ایالات متحده، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیاز فوری به متحدانی از کشورهای عربی دارد. وی وعده سپرد که به جنگ اقتصادی امریکا پاسخ دهد.
پس از تحریم های امریکا و سقوط لیره، رئیس‌جمهور ترکیه از مردمش خواسته است که شرکت‌های الکترونیکی امریکایی را تحریم کنند؛ اردوغان به‌طور مستقیم از مردمش خواسته که گوشی‌هایشان را از آیفون به سامسونگ تغییر دهند.
دلیل اصلی سقوط ارزش لیره ترکیه از نظر رجب طیب اردوغان اخبار دروغینی است که در انترنت پخش می شوند. از نظر او، انتشار چنین اخباری معادل با خیانت به کشور است. اردوغان ناشران چنین اخبار را "تروریست های اقتصادی" توصیف و آنها را به "خیانت" متهم کرد.

درگیری رو به رشد ترکیه- امریکا تا هنوز به روابط سایر شرکا با انقره تاثیر نداشته. مقامات ترکیه از ایران حمایت کرده امریکا را به آوردن فشار بالای ایران متهم کرد.
جهان عرب با هیجان به ترکیه نگاه می کند. پیروزی اردوغان در انتخابات در ماه جون سال روان میلادی، شمار زیادی از مبصرین را به خود مصروف کرده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به پشت ترکیه خنجر می زند
 

مسکو نیز در کنار ترکیه است. رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین پروژه های مشترک را مورد بحث قرار دادند و توافق کردند که نوسانات ارزهای ملی بر اجرای آنها تأثیری نخواهد گذاشت.
زیر امور خارجه روسیه که به دعوت همتای ترکیه‌ای خود به ترکیه سفر کرده است، شامگاه دوشنبه وارد انقره پایتخت این کشور شد.
لاوروف قرار است در دهمین کنفرانس سفیران که هر ساله توسط وزارت امور خارجه ترکیه برگزار می شود، شرکت کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала