نمایندگان غزنی در مجلس: مسئولین دولتی مقصرند و باید مجازات شوند

© Sputnik / Stringerنمایندگان غزنی در مجلس: مسئولین دولتی مقصرند و باید مجازات شوند
نمایندگان غزنی در مجلس: مسئولین دولتی مقصرند و باید مجازات شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از نمایندگان، متنفذان قومی و فعالان مدنی غزنی خواستار جبران خسارت مالی و جانی برجامانده از جنگ و مجازات مسئولان امنیتی مقصر شدند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان غزنی در یک نشست خبری در کابل حکومت را متهم کردند که با نادیده گرفتن هشدار‌های امنیتی و اقدام دیرهنگام، ده‌ها شهروند غزنی و نیروهای امنیتی را به کام مرگ فرستاده و زمینه ویرانی شهر را فراهم کرده است.
شاه‌ گل رضایی نماینده مردم غزنی در این مورد گفت که علی رغم هشدارهای نمایندگان و مردم غزنی از وقوع فاجعه و کشتار، متأسفانه مسئولان دولتی توجه نکرده و در نهایت با بی‌پروایی و بی‌مسئولیتی خویش، غزنی را ویران و ده‌ها انسان ملکی و نظامی را به کام مرگ فرستادند».
در اعلامیه‌ای که در این نشست خبری خوانده شد، تأکید شده است که اقدام غیر مسئولانه و دیرهنگام نهادهای امنیتی در جلوگیری از فاجعه در غزنی قابل قبول نیست و باید قضیه پیگیری و آنانی که کوتاهی کرده‌اند، به نهاد‌های عدالی وقضایی معرفی و مجازات شوند.
نیازمحمد امیری شهروند غزنی و والی پیشین لوگر از حکومت خواست که هیئتی متشکل از نمایندگان و متنفذان قومی غزنی، برای تثبیت میزان خسارت مالی و جانی که از اثر جنگ در غزنی به وجود آمده است، تشکیل دهد.
به گفته او، در چهار شبانه روز جنگ در غزنی، تأسیسات عام المنفعه تخریب، شهر ویران، دارای مردم تاراج و سوختانده شده است و حکومت باید خسارت‌های وارده را جبران کند.
این باشندگان غزنی هشدار می‌دهند که هنوز این ولایت در گیر جنگ است و برای تأمین امنیت شهرغزنی، مسیرهای ارتباطی، ولسوالی‌ها و شاهراه‌های این ولایت تدابیر جدی امنیتی روی دست گرفته شود.
آنان تأکید کردند که حکومت باید برنامه جدی امنیتی را برای بازپس‌گیری ده ولسوالی غزنی از دست طالبان و عملیات تصفیوی و تعقیبی را برای از بین بردن تروریستان روی دست بگیرد.

سربازان امریکائی وارد غزنی شدند - اسپوتنیک افغانستان
سربازان امریکائی وارد غزنی شدند

در اعلامیه این نشست از حکومت خواسته شد که تشکیلات امنیتی غزنی را بر اساس ولایت‌های درجه یک ارتقا دهد و نیروها و مراکز امنیتی این ولایت را به‌خاطر رفع تهدیدات جدی امنیتی اکمال و تجهیز کامل نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала