ترامپ محدویت‌ها در خصوص حملات سایبری را لغو کرد

© AP Photo / Saul Loeb/Pool ترامپ محدویت‌ها در خصوص حملات سایبری را لغو کرد
ترامپ محدویت‌ها در خصوص حملات سایبری را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا قوانین مصوب در دوره ریاست جمهوری قبلی، در خصوص نحوه استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی را لغو نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Wall Street Journal، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا قوانین مصوب در دوره باراک اوباما در خصوص نحوه استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی را لغو نموده است.
این روزنامه چهارشنبه اعلام کرده است که ترامپ این قوانین را که مربوط به استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی بوده است، به حالت تعلیق درآورده است.
در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، در سال 2012 فرمان موسوم به Presidential Policy Directive 20 را برای تنظیم فعالیت نهاد های ایالات متحده هنگام استفاده از سلاح سایبری اهداف خارجی صادر کرد. این فرمان تا سال 2013 محرمانه بود.

اما در سال 2013 میلادی توسط ادوارد اسنودن افشاگر برنامه های جاسوسی و اطلاعاتی امریکا فاش شد. منتقدان قوانین سایبری دولت اوباما بر این باورند که این قوانین بسیار محدود کننده بود و عملیات های لازم برای مقابله با تهدیدات سایبری خارجی را به تاخیر می انداخت.
با لغو قوانین دولت اوباما، زمینه لازم برای انجام حملات سایبری سریع از سوی نهادهای امنیتی امریکا علیه اهداف خارجی مهیا و فراهم خواهد شد. یک مقام دولت امریکا در این باره گفت: دستور ترامپ یک گام تهاجمی به سوی جلو است و به این معنا خواهد بود که امریکا واکنش قاطع تر و تهاجمی تر در مقابل دخالت کشورهای خارجی در انتخابات و سایر تهدیدات نشان خواهد داد.
وال استریت ژورنال افزود: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید زمانی که اوایل امسال به دولت امریکا ملحق شده قصد داشته تا در این قوانین بازنگری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала