امریکا بار دیگر ترکیه را تهدید کرد

© AP Photo / Jacquelyn Martinامریکا بار دیگر ترکیه را تهدید کرد
امریکا بار دیگر ترکیه را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مالیه ایالات متحده امریکا در ادامه جنگ اقتصادی با ترکیه که به بهانه بازداشت یک کشیش جاسوس آغاز شده، انقره را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " بلومبرگ" استیون منوشین وزیر مالیه امریکا در ادامه جنگ اقتصادی با ترکیه که به بهانه بازداشت یک کشیش جاسوس آغاز شده، انقره را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.
منوشین گفته که تحریم‌های جدیدی برای اعمال علیه ترکیه آماده شده و اگر «اندرو برونسون» کشیش امریکایی زندانی در ترکیه، آزاد نشود، این تحریم ها به اجرا گذاشته شد.
ایالات متحده به بهانه ناروا بودن اتهامات وارده به اندرو برونسون و لزوم آزادی فوری وی، وزرای عدلیه و داخله ترکیه را تحریم کرد و تنش دیپلماتیک کلید خورد؛ روابط دو کشور البته پیش از آن نیز با راه افتادن زمزمه‌های لزوم نقض توافق دو کشور و عدم فروش مابقی جنگنده‌های اف-35 توسط کنگره امریکا، تیره و تار شده بود.
ترکیه که اتهامات وارده را بی‌اساس می خواند، به تحریم متقابل وزرای امریکا روی آورد و این جا بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا به اقدام تنبیهی اقتصادی روی آورد و تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه را دو برابر کرد.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید دیشب گفته بود که «اگر اندرو برونسون از زندان آزاد شود، تعرفه (تنبیهی) واردات فولاد و آلومینیوم به صورت کامل لغو نمی‌شود اما امکان تعلیق موقت آن موجود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала