دلیل موثر نبودن تحریم‌های امریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر دلیل موثر نبودن تحریم‌های امریکا
دلیل موثر نبودن تحریم‌های امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آلمانی می‌نویسد که تحریم‌های اقتصادی دراز مدت که توسط مقامات امریکایی تحمیل می‌شوند ناکارآمد استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Handelsblatt، نویسنده این مقاله یادآوری می‌کند که تنها در سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایالات متحده امریکا تحریم‎های را علیه بیش از 700 نفر، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های اعمال کرده است. در نتیجه کشورهای مانند روسیه، ونزوئلا و ایران سرمایه‌گذاری در بازارها امریکا را از دست داده اند، نتیجه این تحریم‌های تنها استفاده از پول ملی کشور می‌باشد که امریکا در حال حاضر از پولی ملی خود استفاده می‌کند.
در این میان ایالات متحده امریکا برای پیشبرد این سیاست خود از موقعیت برتر واحد پول خود استفاده می‌کند اما در کوتاه مدت چنین اقدامات واشنگتن به هدف خود نرسیده و ثمر بخش نبوده و در درازمدت حتی نتیجه عکس را ببار خواهند آورد.
روزنامه توضیح می دهد مقامات ایران از چنین درگیری‌هایی با امریکا فقط نفع می‌برند، در روسیه و ونزوئلا وضع مشابهی شکل گرفته و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه محبوبیت خود را در بین ترک‌ها از دست نداده است.
مسئله اصلی اینست که اعمال تحریم‌های امریکا با هدف تاثیر گذاری بر مقامات کشورها ، دولت های کشور های تحت تحریم را مجبور می‌کنند با شدت بیشتری خط مشی خود را به پیش برده و همچنین از امکان آن برخوردار شوند که خود را قربانی تجاوز نشان دهند.

گفتنی است بسته اول تحریم‌های امریکا علیه روسیه که از 22 اگست به مرحله اجرا در می‌آید ، ممنوعیت کامل صادرات وسایل الکترونیکی و قطعات قابل استفاده دوگانه به روسیه را در نظر می‌گیرد. بسته دوم که سه ماه بعد اعتبار می‌یابد، کاهش سطح روابط دیپلماتیک، لغو جواز پرواز های شرکت هوایی آیروفلوت به امریکا و همچنین قطع کامل مبادله کالا بین دو کشور را در نظر می‌گیرد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافق‌نامه موجب محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم‌های یک‌طرفه می‌باشد.
به عقیده رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریم‌ها امکان ساخت بمب هسته‌ای را برای تهران فراهم می‌کند. در عین حال وی به انعقاد توافق‌نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرف‌های توافق‌نامه شدند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می‌دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала