رئیس سابق سیا خطاب به ترامپ: هرگز سکوت نخواهم کرد

© AFP 2023 / Jim Watsonرئیس سابق سیا خطاب به ترامپ: هرگز سکوت نخواهم کرد
رئیس سابق سیا خطاب به ترامپ: هرگز سکوت نخواهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) در مورد تصمیم رئیس‌جمهور امریکا با صدور دستوری که مجوز دستری‌اش را به اطلاعات حساس و مهم لغو کرده است گفته است که ترامپ این کار را بخاطری انجام داد که از وی نقدگرایی نکنم اما "من سکوت نخواهم کرد".

به گزارش اسپوتنیک، جان برنان، رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) در یک مصاحبه تلویزیون که با کانال MSNBC داشت دلیل مجوز دسترسی خود را به اطلاعات حساس و مهم ترس از نقدگرایی به رئیس‌جمهور دانست است و گفت بسیار اشتباه است با کنار گذاشتن من از ریاست مرکزی اطلاعات (سیا) و عدم دست‌رسی به طلاعات مهم رئیس‌جمهور امریکا به این عقیده خواهد بود که من سکوک و نقدگرایی نمی‌کنم یک اشتباۀ بسیار کلان است "من سکوت نخواهم کرد".
لغو این مجوز، دسترسی برنان به گزارش‌های محرمانه دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا را قطع می‌کند.
این تصمیم را روز چهارشنبه سارا سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید در جریان کنفرانس خبری روزانه خود با خبرنگاران اعلام کرد.

Президент США Дональд Трамп на саммите G7 в Канаде - اسپوتنیک افغانستان
رئیس سابق سیا: ترامپ یک "سوء تفاهم موقت" است

او با قرائت اطلاعیه‌ای از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا علت این تصمیم ترامپ را "رفتار و اعمال نامنظم و غیرقابل پیش‌بینی" جان برنان اعلام کرد.
برنان که در یک سال و نیم گذشته همواره منتقد دونالد ترامپ بوده اخیرا و پس از دیدار جنجالی رهبران روسیه و امریکا، عملکرد ترامپ در این دیدار را "خائنانه" توصیف کرده بود.
رئیس سابق سازمان سیا سال گذشته هم گفته بود تحقیقات مرتبط با ارتباط ادعایی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه در جریان انتخابات سال 2016 "به درستی" بنا گذاشته شده است.
این در حالی است که ترامپ بارها چنین اتهامی را رد کرده و تحقیقات در این زمینه را "دسیسه‌چینی" برای بی‌اعتبار کردن پیروزی خود در انتخابات سال 2016 می‌داند.
جان برنان برای شش رئیس‌جمهور امریکا (سه دموکرات و سه جمهوری‌خواه) کار کرده بود و در زمان یافتن و کشتن اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه القاعده، رئیس سازمان سیا بود.
برنان هم دقایقی پس از لغو دسترسی اطلاعاتی‌اش به گزارش‌های طبقه‌بندی شده، در توییتر خطاب به دونالد ترامپ نوشت: "اعجاب‌آور است که شما تا کجا می‌توانید هنجارهای منزلت، شایستگی و پاکدامنی را تنزل دهید. به نظر می‌رسد شما معنای جایگاه ریاست‌جمهوری را هرگز درنخواهید یافت و حتی نخواهید فهمید که خوب، صادق و نجیب بودن چگونه ممکن می‌شود. این برای ملت ما بسیار خطرناک و دلهره‌آور است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала