آمادگی امریکا برای انجام مرحله نهایی عملیات نظامی علیه داعش در سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanآمادگی امریکا برای انجام مرحله نهایی عملیات نظامی علیه داعش در سوریه
آمادگی امریکا برای انجام مرحله نهایی عملیات نظامی علیه داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی میگویند که ایالات متحده برای انجام مرحله نهایی عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه آمادگی میگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، بریت مک گیرک، نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به خبرنگاران گفت که هدف حضور نظامی امریکا در سوریه نابودی کامل داعش میباشد.

بریت مک گیرک: «ما در سوریه باقی میمانیم، تمرکز ما بر پیروزی نهایی بر داعش است. ما هنوز مرحله نهایی مبارزه علیه خلافت را آغاز نکرده ایم، در حال حاضر آمادگی لازم برای انجام این عملیات گرفته میشود. این یک عملیات بسیار مهم نظامی خواهد بود، زیرا شمار قابل توجهی از جنگجویان داعش هنوز هم در سوریه حضور دارند.»

این در حالی است که چندی پیش، تالیار بارازی، والی حمص گفته بود که مهاجرین سوریایی به علت حضور نظامیان امریکا در پایگاه التنف از بازگشت به خانه های شان در شهر پالمیرا هراس دارند.

یادآوری میکنیم، گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала