رئیس پیشین امنیت ملی: حکومت به تفرقه‌های قومی در کشور دامن می‌زند

© AP Photo / Alik Kepliczرئیس پیشین امنیت ملی: حکومت به تفرقه‌های قومی در کشور دامن می‌زند
رئیس پیشین امنیت ملی: حکومت به تفرقه‌های قومی در کشور دامن می‌زند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسدالله خالد، رییس پیشین امنیت ملی حکومت وحدت ملی را به دامن زدن به تفرقه‌های قومی در کشور متهم می‌سازد و می‌گوید که سران حکومت با این کار، در تلاش تمدید بقای شان در حکومت استند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" آقای خالد که به تازه‌گی جریان سیاسی «امید صبا» را شکل داده است، این سخنانش را پیش از چاشت روز گذشته در ولایت خوست بیان کرد.
اسد الله خالد که در میان شماری از شهروندان خوست سخن می‌زد، از آن‌چه که بی برنامه‌گی حکومت برای امنیت و اشتغال شهروندان گفت، به شدت انتقاد کرد.
رییس جریان سیاسی امید صبا، می‌گوید که یگانه راه حل بحران کشور، برگزاری انتخابات است — انتخاباتی که به باور او باید شفاف و عادلانه برگزار شود.
آقای خالد، در بارۀ صلح و چگونگی پیشبرد گفت‌وگو با طالبان نیز سخن زد. او گفت که مردم از صلح پشتیبانی می‌کنند اما مشروط به این‌که عزت مردم در آن پایمال نشود: «این کشور صلح می‌خواهد. من، شما و همه صلح با عزت می‌خواهیم. صدها تن روز جمعۀ پیش شهید شدند. نه حکومت از چگونگی برقراری آتش بس آگاه است و نه با مردم در این باره مشوره شده است که آیا مردم موافق استند یا خیر.»
اسدالله خالد، در بخش دیگر سخنانش هم‌چنان گفت که بدلیل رساندن اطلاعات نادرست به نیروهای امنیتی، بخش‌های شهر غزنی بدست طالبان افتاد. به باور او، اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و حکومت در برنامه ریزی‌هایش تجدید نظر نکند، دامنۀ بحران گسترده‌تر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала