رویکرد تجارتی ترامپ در خصوصی سازی جنگ افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رویکرد تجارتی ترامپ در خصوصی سازی جنگ افغانستان
رویکرد تجارتی ترامپ در خصوصی سازی جنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در نظر دارد تا مسوولیت پیشبرد ماموریت جنگی کشورش در افغانستان را به شرکت‌های خصوصی امنیتی واگذار کند.


به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع امریکایی؛ ایریک پرنس، بنیانگذار شرکت خصوصی امنیتی «بلک واتر» یک بار دیگر پیشنها کرده است تا پیمانکاران امنیتی که در ارتش امریکا خدمت کرده‌اند جایگزین نیروهای امریکایی در جنگ افغانستان شوند و در هر واحد نظامی حمایت کافی هوایی را انجام دهند.
براساس این گزارش، دونالد ترامپ ،علاقه‌مندی تازه به طرح اریک پرنس بنیانگزار شرکت امنیتی بلک‌واتر برای خصوصی سازی جنگ افغانستان نشان داده است.
پرنس استدلال کرده که سالانه ایالات متحده 45 میلیادر دالر را صرف مصارف نظامی در افغانستان می‌کند و اگر اداره جنگ به شرکت‌های قراردادی سپرده شود، فقط نیاز به 8 درصد مصارف دارد که حال صورت می‌گیرد.

به گفته او، با این کار هزینه جنگ افغانستان 50 تا 60 میلیارد دالر در سال نه بل تنها 10 میلیارد دالر خواهد بود و برای نابودی هراس‎افگنی نیز این رویکرد اثرگذار واقع خواهد شد.
ولادیمیر بروتر، کارشناس موسسه بین المللی مطالعات بشردوستانه و سیاسی روسیه در گفتگو با رسانه ها در خصوص علاقمندی دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا، در مورد انتقال بخش بزرگ از عملیات نظامی امریکا در افغانستان به پیمانکاران خصوصی، ابراز نظر کرد.
کارشناس روس خاطر نشان ساخت که، شورای امنیت نگرانی خود را را در این مورد ابراز داشته می گوید که؛ انتقال قدرت نظامی به یک سازمان خصوصی به این معنی است که در افغانستان نظامیانی وجود خواهد داشت که نماینده رسمی واشنگتن نبوده و مقامات واشنگتن هیچگونه مسئولیت رسمی در قبال آنها ندارند. این امر اعتبار ایالات متحده را در تمام کشورهای جهان، از جمله کشور که ایالات متحده به آن نیاز دارد؛ کاهش می دهد.
به گفته وی، خصوصی سازی جنگ در افغانستان؛ به نفع تأمین امنیت در این کشور نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала